Prowadzenie własnego słodkiego biznesu to nie tylko umiejętność pieczenia pysznych ciast czy dekorowania tortów. To także umiejętność dzielenia się swoją pasją z innymi, zwłaszcza na social media. W dzisiejszym wpisie podzielę się z Tobą kilkoma pomysłami na to, jak...
Jak nazwać Słodką Pracownię?
Wybierając nazwę dla swojej słodkiej pracowni, cukierni, czy kawiarni, pamiętaj, że imię, które jej nadasz, będzie pierwszym wrażeniem, jakie zrobisz na potencjalnych klientach. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci w tym procesie: 1. Unikalność przede...
Co pokazywać w Słodkim biznesie?
Nowa perspektywa na content marketing w Słodkiej Branży Pokazanie procesu tworzeniaJednym z najbardziej angażujących typów treści, które możesz tworzyć, jest pokazywanie procesu tworzenia tortów - od koncepcji po finalny produkt. Możesz...
Czy bycie ekspertem i wiek zawężają nasze zawodowe pole widzenia?
Ciekawe czy ty też obserwujesz takie zjawisko, że w osoby w pewnym wieku zaczynają uważać, że mają rację, tylko z tytułu przeżytych lat. I pojawia się czasem podejście, że nie będę się już niczego nowego uczyć, bo przecież wszystko wiem i inne osoby niewiele mogą...
Marketing w biznesie online jest skuteczny wtedy, gdy sprzedaje
Co tak naprawdę czujesz, gdy słyszysz SPRZEDAŻ? Czy jest to dla Ciebie coś tak naturalnego, jak oddychanie, czy jednak ta sfera życia, która przyprawia Cię o ból głowy i nieprzyjemny ucisk w żołądku? Prawdę mówiąc, praktycznie każdy, kogo spotykam, ma mniejsze lub...
Nie musisz mieć ekipy od marketingu, żeby zrobić dochodowy biznes
Czy musisz mieć duży zespół, aby zarabiać w internecie? To częste pytanie, które powstaje w naszej głowie gdy, zaczynamy działalność na własny rachunek. Kiedy mentalnie przychodzimy z roli pracownika do właściciela biznesu, wydaje nam się, że od razu musimy zatrudniać...
Nie jesteś sama. O samotności przedsiębiorcy
Poczucie osamotnienia u przedsiębiorców jest czymś nagminnym. Szczególnie na starcie biznesu. Zobacz, gdzie szukać siatki wsparcia, aby rozwinąć skrzydła. I co zrobić, aby nie przesadzić w drugą stronę. Przypomnij sobie, jak się czułaś, albo być może jak się właśnie...
Własny i wartościowy biznes online, o którym zawsze marzyłaś
Marzysz o własnym biznesie online, który da Ci spokojne i szczęśliwe życie? Ja mam receptę na to, jak możesz go stworzyć. Zobacz, jak w trzech zdecydowanych krokach możesz rozpocząć drogę do własnej i wartościowej, prostej i dochodowej firmie online. Takiej, o której...
10 kroków do biznesu online od zera
Co zrobiłabym, gdybym dziś zaczynała biznes online od zera? Na pewno poprowadziłabym działania według planu, który zamierzam Ci przedstawić. Dlatego też, jeśli chcesz prowadzić swoją firmę w internecie, postępuj według następujących kroków.Krok 1: określ swoje mocne...
Co zrobić, aby mieć dochodowy biznes online?
Co zrobić, żeby wesprzeć swój biznes w sieci lub rozkręcić inny, który będzie działał online? Dla mnie podstawą są: sprzedaż, strona internetowa i ebook.Po pierwsze: Strategia sprzedaży Pieniądze wpływające na konto firmowe są podstawowym czynnikiem, mającym wpływ na...
Pięć elementów dobrej okładki ebooka
Okładka ebooka jest jednym z istotnych elementów wpływających na jego sprzedaż. Zobacz, na jakie pięć elementów zwrócić uwagę przy jej projektowaniu, aby było to zrobione zgodnie ze sztuką.Czym różni się okładka ebooka od okładki książki? Co do zasady ebook i książka...
Jak się przygotować do promocji ebooka?
Promocja ebooka to duże przedsięwzięcie. Jeśli popatrzysz na nie z tzw. lotu ptaka to może wydawać się ciężkie do przeprowadzenia samodzielnie. Dlatego też, warto na wstępie podzielić sobie prace promocyjne na etapy, które postaram się wyodrębnić w tym wpisie. Zadania...
Skąd wziąć dobry temat na ebook?
Są osoby, które sypią pomysłami jak z rękawa, ale nigdy nie mają czasu zrealizować swojej wizji, a są takie, które mają dokładnie odwrotnie – chętnie zrealizowałyby pomysł (i naprawdę by się w niego zaangażowały), ale kompletnie nie wiedzą o czym napisać ebook. Jeśli...
Korzyści z napisania ebooka
Masz pomysł na ebook, jednak cały czas zadajesz sobie pytanie: co ja będę z tego właściwie mieć? Zobacz listę siedmiu powodów, które mogą przekonać Cię do tego, że warto go napisać!Sprzedaż / zwiększenie obrotów Dość oczywisty powód to… pieniądze. Nawet jeśli Twój...
Jak zmieniać komunikację marketingową w obliczu kryzysu?
W życiu nie powiedziałabym, że będę potrzebowała wiedzy na temat tego – jak prowadzić Facebooka firmowego w czasie wojny? Okazuje się jednak, że to pytanie trawi wielu przedsiębiorców, dla których konflikt zbrojny za wschodnią granicą jest nie tylko powodem do obaw o...
Jak zrobić logo nie będąc grafikiem?
Logotyp firmowy to jeden z pierwszych materiałów graficznych, po które sięgamy zakładając firmę. Nie musimy jednak wcale zlecać go profesjonalnemu studiu projektowemu, ani grafikowi, zwłaszcza że czas rozkręcania firmy bywa momentem, kiedy naprawdę nie powinniśmy...
Co warto mierzyć i liczyć w biznesie online?
Dziś kilka słów na temat tego, dlaczego liczba lajków nie ma dla mnie w sobie nic podniecającego, w przeciwieństwie do konwersji. Prześledźmy, na jakie liczby w online’ie warto zwracać uwagę, a na które kompletnie nie poświęcać czasu. Myśląc o działaniach online...
Jak przygotować się do nagrywania wideo do internetu?
W pewnym momencie wpisy blogowe i podcasty mogą Ci nie wystarczyć do realizowania strategii pokazywania siebie lub swojej firmy w internecie. Staniesz przed wyzwaniem, jakim będzie przygotowanie się do nagrania wideo do internetu. We wpisie blogowym pokazuję swoją...
Jak pokazać samego siebie w internecie?
Chcesz korzystać z dobrodziejstw, jakie daje obecność online, jednak masz opory przed nadmiernym pokazywaniem siebie? Nie wiem, czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale nie zawsze musisz bardzo mocno eksponować swój wizerunek, aby nawiązać kontakt z odbiorcami. Jakie...
Strona www – 10 powodów, dlaczego warto ją mieć!
Jeśli wciąż zastanawiasz się czy strona internetowa jest Ci potrzebna, zobacz listę argumentów, które przemawiają za tym, aby ją zbudować. Być może nie zdajesz sobie sprawy ze wszystkich korzyści, które niesie za sobą jej posiadanie.Tak długo, jak opłacasz domenę –...
Co to jest One Time Offer (OTO)?
One Time Offer skutecznie podnosi sprzedaż – napisać tyle o tej strategii, to nie napisać nic. Warto wiedzieć, na czym polega oferta ograniczona czasowo i w jaki sposób możesz ją wykorzystać w swoim biznesie. One Time Offer w dosłownym tłumaczeniu oznacza jednorazową...
Jak stworzyć harmonogram postów do social media?
Gdy prowadzisz kanał social media to najważniejsza jest regularność. Zobacz, jak dzięki harmonogramowi możesz ułatwić sobie pracę. Taka rozpiska jest w stanie pomóc Ci utrzymać media społecznościowe “w ryzach”, tworzyć posty szybciej i skuteczniej budować społeczność...
Mam stronę www i co dalej?
Stworzenie strony internetowej to bardzo dobry krok do zdobywania klientów dla swojej firmy w sieci. Niestety, panuje błędne przekonanie, że wystraczy stronę mieć, a cała reszta zrobi się sama. Zobacz, co należy zrobić, aby witryna faktycznie na siebie pracowała....
Jak używać Calendly do umawiania spotkań i konsultacji?
Umawianie spotkań lub konsultacji potrafi zabrać ogromną ilość czasu. Odbijanie maili, szukanie terminów może jednak zniknąć na stałe, jeśli zaczniemy korzystać z Calendly. O ten wpis poprosiliście mnie sami. Ponieważ dużo łatwiej jest przeprowadzić cały proces...
Czy dawać zniżki Klientom?
Rabaty, zniżki, promocje – zastanawiasz się, czy dawać je Klientom? A raczej, kiedy je dawać i jak to robić, aby na tym nie stracić? Zobacz, jak możesz mieć zadowolonego kontrahenta i jednocześnie nie rezygnować z części wynagrodzenia. Często używam stwierdzenia, że...
Jak rozwijać firmę, gdy nie masz czasu?
Wiesz, że rozwój firmy jest konieczny, a jednak ledwie wyrabiasz się z bieżącymi sprawami? Zobacz, czym grozi stagnacja w tym zakresie, a także poznaj moje sposoby na to, jak wyłuskać codziennie chwilę na to, aby zrobić coś dla swojego biznesu. Stara prawda mówi, że...
Jak przyspieszyć stronę na WordPressie?
Szybkość wyświetlania strony internetowej jest jednym z najważniejszych parametrów, które mają wpływ na to, jak nasza strona jest postrzegana. Ma to wpływ zarówno na to, jak witrynę odbierają użytkownicy, jak i wyszukiwarka Google. Zobacz, jak można swoją stronę...
Strona www na WordPressie – podstawowe pojęcia
Przymierzając się do stworzenia swojej pierwszej strony internetowej możemy przeżyć lekką panikę z powodu używanych pojęć. To jeden z powodów, dla których nie chcemy zrobić tego samodzielnie, bo po prostu wydaje się to trudne. Wystarczy jednak poznać kilka definicji i...
Błędy na stronach www wpływające na sprzedaż
Wiesz, że czasami banalne błędy sprawiają, że gubisz po drodze Klientów, a tym samym, pieniądze? Zobacz, na czym polegają, żeby ich nie popełniać lub sprawdzić, czy już ich nie zrobiłeś. Częstym celem tworzenia stron internetowych jest sprzedaż. Nawet, jeśli jest to...
Strona internetowa: od czego zacząć?
Jeśli zastanawiasz się, jak krok po kroku wyglądają przygotowania do strony internetowej, to masz szansę zobaczyć jak ja to robię i jak tego uczę. Ten wpis przygotowałam w szczególności z myślą o tych, którzy chcieliby być niezależni i podejść do tematu...
Jaką domenę kupić?
Kupując domenę dla swojej firmy lub marki, trzeba sobie zadać kilka kluczowych pytań. To ważne, aby wybrać świadomie, ponieważ dobry wybór adresu naszej strony www, to więcej użytkowników w przyszłości. Zobacz, co warto rozważyć: Aby omówić ten temat przygotowałam...
Jak przygotować się do biznesowej sesji fotograficznej?
Zastanawiasz się nad profesjonalną sesją fotograficzną i chcesz wiedzieć, co zrobić, aby były to dobrze wydane pieniądze? Zapraszam, możesz posiłkować się moim doświadczeniem, bo mam sporo takich przedsięwzięć zarówno ze swoim udziałem, jak i z udziałem swoich...
Trzy reguły, aby utrzymać finanse w ryzach
Czasami, a tak naprawdę to bardzo często to, czy dobrze czujemy się z ilością pieniędzy, którą mamy, determinuje wcale nie fakt, ile zarabiamy, a jak tymi finansami zarządzamy. Postanowiłam podzielić się z Wami moimi trzema niezawodnymi sposobami na to, aby utrzymać...
Gdzie znaleźć motywację, jeśli nie wszystko idzie po naszej myśli?
Czasami uchodzi z nas energia do działania i trudno jest nam wyrwać się z błędnego koła braku motywacji. W tym wpisie chciałam prześledzić dwie ścieżki – tę, która zabija naszą chęć do działania, a także drugą, która pozwala nam ją odzyskać.Sposoby na motywację...
W jaki sposób możesz zarabiać pieniądze?
Sposobów na zarabianie pieniędzy jest wiele i każdy będzie miał swoje wady i zalety. Tak naprawdę nie ma lepszych, ani gorszych pomysłów, po prostu trzeba dobrać sposób zarabiania pieniędzy do naszych preferencji. Praca na etacie Praca na etacie to jeden z...
Co to znaczy dochodowa firma?
Ten wpis dedykuję przedsiębiorcom, którzy dopiero zaczynają swój biznes. Określenie, czy nasza firma jest dochodowa to bardzo ważny aspekt, o którym wiele osób po prostu zapomina, bo łączy biznes z pracą na etacie lub traktuje go, jak coś dodatkowego. Warto jednak...
Lead Magnet – ile dać za darmo?
Słyszałeś, że powinieneś podzielić się wiedzą, aby zdobyć społeczność, która stanie się Twoimi płacącymi Klientami? Jeśli zastanawiasz się, jak to jednak zrobić, aby nie rozdać wszystkiego za darmo, czytaj dalej i zobacz, zgodnie z jakimi zasadami warto wiedzą się...
Cechy dobrego lead magnetu
Zastanawiasz się, czym jest dobry Lead Magnet? Odpowiedź będzie zapewne inna w każdym przypadku. Są jednak cechy, które będą się powtarzać cyklicznie. Przez moje ręce przeszło już ponad 100 Lead Magnetów, dlatego z pełną świadomością mogę powiedzieć, co działa, a co...
Jak stworzyć i wdrożyć z korzyścią lead magnet?
Wiesz już co to lead magnet, uważasz, że to narzędzie, które może sprawdzić się w Twoim biznesie, jednak nie do końca wiesz, jak się zabrać za proces tworzenia i wdrożenia takiego materiału? W tym wpisie wyjaśniam, jak stworzyć i wdrożyć z korzyścią lead magnet w 10...
Jak zarobić na lead magnecie?
Brzmi jak paradoks? Przecież lead magnet to bezpłatny materiał na pytanie. Skąd więc pomysł na to, że można na nim zarabiać? Choć sam lead magnet nie uczyni Cię bogatym, to jednak jego stosowanie może być bardzo dobrym powodem do zmonetyzowania swojej wiedzy. Wszystko...
Jak przejść od ebooka do książki?
Czasami ebook to dla nas za mało. Sami mamy takie marzenie lub wymaga od nas tego rynek, żeby nasze wydawnictwo przybrało formę tradycyjnej, papierowej książki. Zobacz, na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, jeśli chcesz by Twój ebook stał się książką, którą można...
Jak sprzedawać ebook, gdy nie masz sklepu internetowego?
Jeśli wizja budowy sklepu internetowego sprawia, że nie piszesz swojego ebooka, możesz już zacząć pisać 🙂 Istnieje wiele innych sposobów na dystrybucję swojej cyfrowej książki. Zobacz, jakie ja proponuję. Zacznijmy od tego, że aby napisać, wydać i sprzedać ebook, nie...
Co to jest bio i dlaczego warto je mieć?
Bio, czyli notka biograficzna to nic innego jak tekst, w którym opisujemy siebie. Jestem zdania, że każdy przedsiębiorca, który działa online powinien na taką notkę o sobie poświecić trochę czasu, ponieważ jest to tekst, który z czasem będzie często wykorzystywał....
Jak należy rozłożyć w czasie prace nad napisaniem ebooka?
Dzisiejszy wpis części z Was pewnie się nie spodoba, bo postanowiłam realnie policzyć, ile czasu powinno zająć napisanie treści i przygotowanie ebooka pod sprzedaż. Być może w Twoim przypadku faktycznie jest to nierealne, nie będę się upierać, ale w większości jest to...
Triki, dzięki którym przyspieszysz pisanie ebooka
Jeśli piszesz ebook, możesz w nim utknąć jak w niekończącym się projekcie, a przecież nie o to chodzi… Sama pewnie borykała bym się z tym problemem, gdyby nie wprowadzenie kilku trików, które znacznie przyspieszyły i uporządkowały moją pracę. W pewnym momencie musi...
Jak znaleźć czas na napisanie ebooka?
Jeśli na każde: “Ty to powinnaś/powinieneś napisać książkę/ebooka” reagujesz z ironicznym “Ehe” (i dopowiedzianym w myślach: “Chyba jak śpię”), ten wpis jest dla Ciebie. Stworzyłam go, ponieważ mimo nawału pracy, napisałam w miesiąc sążnistego ebooka, który ma ponad...
Ebook, jako element Twojego wizerunku
Wydanie ebooka, jeśli jest dobrze zrobione, ma wiele zalet. Dziś chciałabym skupić się na jednej z nich, czyli na elemencie, który buduje Twój wizerunek. Dlaczego tak się dzieje? Jak z tego korzystać? Budowanie wizerunku to często efekt uboczny tego, że chcemy...
Lead magnet: Czym jest i jak go wykorzystać?
Lead magnets, czyli bezpłatne próbki produktów cyfrowych nie mają zamiaru znudzić się użytkownikom. Wręcz przeciwnie ich wykorzystanie w strategii promocyjnej swojej marki, jest teraz dużo skuteczniejsze, niż jeszcze kilka lat temu. Nazywanie lead magnetu materiałem...
8 pomysłów na to, jak rozwinąć swojego bloga
Regularność to słowo-klucz do sukcesu w wielu dziedzinach. Także w blogowaniu, ponieważ brak systematycznego dostarczania treści czytelnikom to prosta droga do tego, żeby znaleźli sobie innego bloga, na którego będą zaglądać. Jak motywować się do regularnego pisania?...
Zaplanuj mocne teksty na swoją stronę www
Nie odbieraj energii swoim tekstom. Napisz je prosto i dynamicznie. Myślisz, że to proste? Zdziwisz się. Takie teksty będziesz pisał dłużej, niż skomplikowane zdania wielokrotnie złożone. Zwróć w szczególności uwagę na to, czy nie odbierasz im mocy, bo: 1. Używasz...
Najczęstsze błędy na stronach internetowych
Zbudowałam w życiu mnóstwo stron internetowych, drugie tyle poprawiałam i analizowałam z Klientami. Wiele z nich zawierało takie same błędy! Zobacz, jakie błędy zawiera większość stron internetowych i sprawdź, czy któryś nie występuje na Twojej stronie!Po pierwsze:...
Jak dokonaliśmy Ebookowej Rewolucji!
Czas na podsumowanie wyzwania “Jak wydać i sprzedać swój pierwszy ebook” oraz kursu “Ebookowa Rewolucja”. To był świetny czas z rewelacyjnymi ludźmi, który pokazał mi, że warto podejmować wysiłek, który wiąże się z organizacją takich wydarzeń. Po pierwsze chcę...
Czego klienci szukają na twojej stronie www?
Decyzja zapadła. Budujesz stronę internetową swojej działalności i chcesz zacząć działać, albo przygotować się do spotkania z jej projektantem. Jak powinieneś zaplanować jej zawartość, aby Klienci odnaleźli na niej to, czego szukają? Czym się zajmujesz? Ze strony...
O czym pisać na blogu?
Prowadzenie bloga niesie za sobą szereg korzyści, jeśli robimy to regularnie i przekazujemy swoim czytelnikom wartościowe treści. Często jednak, po bardzo udanym starcie zaczyna nam brakować pomysłów. Jak pobudzić swoją kreatywność i o czym pisać na blogu?
Pomysły na skuteczną promocję firmy
Skuteczne promowanie swojej firmy to przede wszystkim skupienie się na tych działaniach, gdzie możesz na raz poinformować o tym, czym się zajmujesz wiele osób. Jest mnóstwo sposobów na to, jak to robić online. Działania “jeden do wielu”, bo o nich mowa, są w stanie...
Jak sprzedawać swoje usługi, jeśli jesteś trenerem?
Zapełnienie kalendarza, jeśli wykonujesz zawód trenera, coacha, szkoleniowca lub konsultanta, bywa wyzwaniem. Sytuacje może jednak diametralnie zmienić wprowadzenie nowych sposobów na sprzedaż. Pomysłem, który często się sprawdza są bezpłatne konsultacje, jeśli są...
Po co ci konkurencja?
Uważam, że bez konkurencji, choć rywalizujemy o tego samego Klienta, prowadzenie firmy byłoby piekielnie trudne. Dlatego też dziś postanowiłam napisać o tym, jak możemy świadomie wykorzystać to, że są firmy, które zajmują się tym samym, co my. Pierwsze badanie...
Czy potrzebujesz strony internetowej?
Kiedy social media biją rekordy popularności, potrzeba posiadania strony internetowej przestaje być tak oczywista. Czy jednak faktycznie rezygnacja z jej posiadania to dobry trop, bo jest zbędnym kosztem na początek? A może jednak warto ją mieć od samego początku?...
Ile kosztuje wydanie ebooka?
Zastanawiasz się, z jakimi kosztami musisz się liczyć, gdy chcesz wydać swojego ebooka? Na to pytanie nie ma jednej właściwej odpowiedzi. W tym wpisie postaram się wyszczególnić wszystkie elementy i ich potencjalne koszty, abyś mogła sama to ocenić na swoim...
Pomysły na kampanię sprzedażową ebooka
W momencie, gdy napiszesz i złożysz już swój ebook, na pewno poczujesz radość i satysfakcję. To koniec pracy nad produktem, jednak dopiero początek kolejnego etapu, czyli sprzedaży. Bez względu na to, z jakich powodów piszesz, sprzedaż jest bardzo ważna. Poza...
Ile można zarobić na ebooku?
Wiesz, że napisanie ebooka może być dochodowym interesem? Trafiony temat, dobrze napisany i wypromowany, może przynieść Ci bardzo szybki zastrzyk gotówki. Moi klienci przekonali się o tym nie raz. O zarobkach jakiego rzędu mówimy? Z mojego doświadczenia wynika, że...
Etapy tworzenia ebooka. Zobacz, czego nie pomijać.
Co przychodzi Ci na myśl, kiedy myślisz o swoim własnym ebooku? Zapewne pisanie, bo stworzenie dużej formy tekstowej wymaga sporego nakładu pracy. Dokoła samego procesu twórczego jest jednak kilka czynności, na które należy zwrócić uwagę. Dwie z nich warto zrobić,...
Nie rób tego w swoich reklamach na Facebooku!
Regulamin mówiący o zasadach zamieszczania reklam na Facebooku to lektura niekoniecznie porywająca, ale ważna dla naszych biznesów. Zrobiłam to za Was i wyjaśnię m.in. dlaczego na Facebooku możesz poznać Kaszubów, a innych Kaszubów już niekoniecznie. Zacznijmy jednak...
Wyróżnione relacje na Instagramie: po co są i jak je stworzyć?
Instagram to kanał social media, dzięki któremu w świecie online zaistniały i przyjęły się na stałe relacje na żywo, tzw. stories. Z biegiem czasu pojawiły się także relacje wyróżnione (highlight stories). Co to takiego, do czego je wykorzystać i jak je stworzyć lub...
Pułapka perfekcjonizmu w działaniach online
Zadałaś sobie kiedyś pytanie, czy start w biznesie online wymaga długich przygotowań? A może odłożyłaś swój kurs na inny czas, bo liczba zadań do zrobienia Cię przeraża? W dzisiejszych rozważaniach blogowych chcę podjąć temat tego, jaką blokującą pułapką dla biznesu...
Skuteczne planowanie na 2021: Sprawdzone narzędzia i sposoby
Skoro pożegnaliśmy stary rok, czas zabrać się za planowanie. Entuzjastów miejsc do planowania jest tylu, ile pomysłów. Zastanawiasz się, gdzie to najlepiej zrobić? Pokażemy Ci kilka narzędzi oraz sposobów, jak z nich skutecznie korzystać. Pobudź kreatywność Planowanie...
Postanowienia na 2021 rok: Zrealizuj, a nie tylko zaplanuj
Nowy rok, magiczna data w kalendarzu, która za każdym razem przynosi ze sobą presję noworocznych postanowień, planowania wielkich celów, zapisywania często nierealnych postanowień. Jedynym sposobem na to, aby przerwać błędne koło, jest podchodzenie do planowania w...
Jak dodać film na YouTube?
Zobacz, o jakie elementy należy zadbać, wprowadzając film na YouTube. Po moim instruktażu dowiesz się m.in. jak wstawić miniaturkę i dlaczego opis filmu jest bardzo ważny. A jeśli jesteś osobą, która nie lubi kwestii technicznych, dokładnie zobaczysz, gdzie kliknąć,...
Kim chcesz zostać, gdy dorośniesz?
Przewrotnie zadaję dziś pytanie, które przeważnie kierujemy do dzieci, przedsiębiorcom. Robię to, ponieważ prowadzenie firmy zgodnie z długofalowym planem jest po prostu bardziej efektywne. Dlatego też w tym wpisie przedstawiam podstawowe etapy, przez które możesz...
Emocje w marketingu. Czy jesteś pewien, że wzbudzasz te właściwe?
Wiesz, że większość decyzji, nie tylko te zakupowe, podejmujemy pod wpływem emocji? Nawet jeżeli czasami tłumaczymy coś racjonalnie to i tak podłoże ma prawdopodobnie charakter emocjonalny. Emocje to największa siła, jaka rządzi światem. Właśnie dlatego tak ważne...
Marka osobista w biznesie. Jak stworzyć swoją legendę?
Wiesz, że nie tylko Twoja wiedza ekspercka buduje sprzedaż poprzez social media? To także opowieść o Tobie, Twoja legenda. Dziś opowiem o tym, jak ją stworzyć, aby wspierała nasze działania w sieci. Poznaj pięć zasad, które wspomagają budowę marki osobistej. Marka...
Bez wideo ani rusz. O czym nagrywać na social media?
Materiały wideo zawojowały świat social media na dobre. Nawet, jeśli sam jesteś wyjątkiem i z lubością czytasz blogi lub słuchasz podcastów, zdecydowana większość woli materiały audiowizualne. Dlatego – zacznij nagrywać. Twoje kanały social media będą Ci wdzięczne!...
Profile firmowe i prywatne. Jak je spójnie uzupełnić?
Jeśli prowadzisz firmę lub budujesz swoją markę osobistą dobrze byłoby, gdybyś czerpał pełnymi garściami z możliwości, jakie dają social media. Na początek warto uzupełnić zarówno prywatne, jak i firmowe profile na Facebooku i Instagramie oraz konto na Youtube....
Jak pracować w social mediach mądrze a nie ciężko?
Jeśli działasz w szeroko pojętych social mediach, wiesz doskonale, że to zadanie niezwykle absorbujące. Kanałów jest wiele, trudno jest wybrać tylko jeden i zrezygnować z pozostałych, a jednocześnie optymalnie wykorzystywać czas na prowadzenie marketingu w swojej...
Obsługa klienta w trakcie promocji
W momencie, gdy Twoja promocja działa i zaczyna się solidna sprzedaż, powinieneś być dobrze przygotowany na obsłużenie większej liczby klientów. Zobacz, co zrobić, aby duża liczba zamówień nie odbiła się czkawką i ich niezadowoleniem. Pamiętaj – przezorny zawsze...
24 pomysły na promocję (nie tylko) świąteczną
Ponieważ idą święta, zapewne zastanawiasz się nad promocjami dla Twoich klientów. Jeśli nie masz pomysłu, możesz skorzystać z jednej z moich propozycji. Niektóre z nich wyglądają być może banalnie, jednak są niezwykle skuteczne. Wszystko zależy od tego, jak z nich...
Uniwersalne i sprawdzone rozmiary grafik promocyjnych
Komplet grafik przygotowany przed rozpoczęciem prac nad promowaniem wydarzenia, darmowego materiału, sprzedaży kursu, czy ebooka to podstawa! Przygotowanie całej paczki potrzebnych ilustracji do naszej promocji usprawnia pracę, zmniejsza koszty i potęguje efekty...
Jak bezpiecznie płacić za reklamy na Facebooku?
Bezpieczeństwo naszych finansów to jeden z bardzo ważnych aspektów, dzięki którym możemy spokojnie spać. Dlatego też, jeśli płacisz za reklamy na Facebooku, zadbaj o ustawienia kont, haseł i kart tak, aby nie spotkało Cię przykre rozczarowanie w postaci znikających z konta zer.
Sprzedaż usług online – jak ją przyspieszyć i zwielokrotnić?
Jeśli prowadzisz swoją firmę, to naturalne, że zdobywasz klientów. Zapewne zrobiłaś/eś to już różnymi kanałami, w tym tymi, które działają online. Kluczem do dobrego funkcjonowania firmy jest jednak przyspieszenie i zwielokrotnienie sprzedaży. Uczynienie z niej...
Google Analytics: Liczby, które zmieniły sprzedaż w internecie
Analizowanie tego, co dzieje się na Twojej stronie internetowej może być genialną pomocą w ustalaniu strategii sprzedażowej. Wielkie sklepy internetowe już to wiedzą, jednak i Ty możesz skorzystać z tej wiedzy. Jak? Wystarczy korzystać z bezpłatnego narzędzia Google...
Sprzedaż online na konkretnych przykładach
Zastanawiasz się, czy sprzedaż bez Twojego udziału to luksus zarezerwowany wyłącznie dla wielkich marek? Nie. Sprzedaż online, w której nawet nie będziesz wiedział, że dana osoba jest Twoim Klientem, jest możliwa dla biznesu każdej wielkości, jednak jest to związane z warunkami, które omawiam w tym wpisie.
Co to jest pozycjonowanie? Podstawowa wiedza o SEO
Jeśli choć raz robiłeś budżet marketingowy dla swojej firmy, to doskonale wiesz, że liczba form reklamy i innej szeroko pojętej poprawy widoczności w internecie jest ogromna. Ponadto, wachlarz cen poszczególnych usług jest przeogromny. O tym, jak sprawdzić czy forma...
Wizytowka na mapach Google – jak o nią zadbać
Skutecznie, za darmo i samodzielnie możesz prowadzić podstawowy, ale skuteczny marketing swojej firmy. Taki, który sprzedaje, bo zysk wygenerować może nawet Mapa Google, jeśli poświęcisz jej chwilę. Nie wiesz jak? Przeczytaj na moim blogu. Zajmie Ci to maksymalnie 5...
Reklama na Facebooku – poradnik o kreacji
Reklama na Facebooku, poradnik o kreacji dla początkujących. Chcesz zacząć robić reklamy na Facebooku, ale nie wiesz, od czego zacząć? Są różne drogi i każdy znajdzie w końcu swoją. Moim zdaniem warto stworzyć własnoręcznie kreację, czyli grafikę i tekst reklamy....
Psychologia sprzedaży: Jak wykorzystać 6 zasad wpływu Cialdiniego w biznesie online?
Co badania z 1984 roku mogą nam dać dla nowoczesnego biznesu online? Zdziwisz się, jak wiele z zasad wyłuskanych ponad ćwierć wieku temu przez Roberta Cialdiniego jest aktualnych do dziś. Co słynny psycholog i badacz zachowań ludzkich jest w stanie przekazać nam, aby...
Mapa Google — jak dodać firmę krok po kroku
Oznaczenie swojej siedziby na Google Maps to jeden z bezpłatnych marketingowych „must have” każdego przedsiębiorcy. Sprawdź, jak dodać firmę na mapie Google. Jeśli będziesz trzymać się kilku zasad, wykorzystasz ją, jako skuteczne i bezpłatne źródło Klientów dla...
Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku? cz. 2
Znamy się prawdopodobnie dlatego, że trafiłeś na mój live, a to oznacza, że potrzebujesz recepty na skuteczną sprzedaż online*. Jeśli jesteś na początku drogi zarabiania w internecie, powinieneś zacząć od zbudowania zasięgów organicznych na Facebooku. Jedną z...
Jak zwiększyć zasięgi organiczne na Facebooku? cz. 1
Poznaj receptę na skuteczne prowadzenie fanpage. Działasz online? Na pewno poza tym, żeby być pięknym, młodym i bogatym, marzysz o tym, aby… mieć przeogromne zasięgi organiczne na Facebooku. Nie, nie dam Ci recepty, jak to zrobić od razu, ale odpowiem Ci na...
Czym się różni profil osobisty od fanpage’a czyli strony firmowej na Facebooku?
Jak zaczynasz działać w Social Mediach i na Facebooku pojawia się wiele pytań. Od czego zacząć? Czy możesz działać w oparciu o swoje konto osobiste? Bo w sumie, po co Ci kolejne miejsce w sieci, skoro potencjalni klienci piszą do ciebie na prywatną wiadomość. Poza...
Marketing internetowy w praktyce – jak zacząć?
Marketing internetowy w praktyce. Jak zacząć? Przeczytaj artykuł o podstawach marketingu online, z ukierunkowaniem na sprzedaż.
Jak zorganizować Konferencję Online?
Kilka tygodni temu wpadłam na pomysł zorganizowania konferencji online. Opiszę proces i przebieg. 1. Wybór tematu – przede wszystkim dla kogo i o czym? Najważniejsze założenie, które pozwala dobrać mówców, znaleźć uczestników i cieszyć się udanym wydarzeniem....
Jeśli myślisz, że Twój kurs online się nie sprzeda…
Często rozmawiam z nowymi osobami o ich planach na kurs online. I zastaję najczęściej takie sytuacje: 1. Kurs nagrany + brak społeczności 2. Duża społeczność, ale brak chęci zakupowych + brak pomysłu na kurs 3. Pomysł na kurs + brak społeczności 4. Lej po bomie –...
Po co robić webinar?
Na początek może kilka słów o podstawie, czyli czym jest webinar.Webinar to spotkanie na żywo, przeprowadzone w pokoju webinarowym (najczęściej w narzędziu zewnętrznym) z osobami zainteresowanymi Twoją tematyką.Czasem spotykam się z pytaniem: “Czy warto ponosić...
Jak zadbać, aby zapisani przyszli na webinar?
Cóż. Może Cię rozczaruję, ale nie wszyscy zapisani przychodzą na webinar. Przypomnij sobie sytuację, gdy sam zapisałeś się na webinar, a mimo to nie pojawiłeś się na tym spotkaniu online. Mogło się to zdarzyć z wielu powodów, – bo zapomniałeś, bo coś Ci wypadło… To...
Jak promować webinar bez pieniędzy?
Jeżeli masz już społeczność czy bazę mailową, z pewnością możesz z założyć, że część osób, które znam, zainteresuje się tematem, którym będziesz chciał się podzielić na webinarze.
Jak zrobić skuteczny webinar?
Odczaruję dziś temat webinaru. Pokażę Ci jakie to proste i łatwe. Opiszę krok po kroku, co powinieneś mieć i zrobić – przed, w trakcie i po. Niektóre wąskotematyczne sprawy jak np. szczegóły o grafikach umieszczę w oddzielnych wpisach.
Słowniczek pojęć na Facebooku
FACEBOOK PODSTAWY Słowniczek pojęć na Facebooku Magda Sadowska, robieto.pl 31.01.2018 Podstawowe pojęcia na Facebooku: Fanpage - firmowa strona na Facebooku. Przy czym nie trzeba posiadać już zarejestrowanej firmy aby założyć fanpage 🙂 Dlatego jest świetną...