Rabaty, zniżki, promocje – zastanawiasz się, czy dawać je Klientom? A raczej, kiedy je dawać i jak to robić, aby na tym nie stracić? Zobacz, jak możesz mieć zadowolonego kontrahenta i jednocześnie nie rezygnować z części wynagrodzenia.

Często używam stwierdzenia, że handel to gra, bo uważam, że jest ono bardzo trafne. Klienci uwielbiają, kiedy dostają więcej niż jest to napisane w ofercie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak reagować na takie prośby, a także – dlaczego Klienci proszą o rabaty, zobacz materiał wideo, który przygotowałam:

Tak naprawdę uważam, że rabat finansowy to ostateczność. Klienci z czasem nie pamiętają, że dostali zniżkę, za to pamiętają gratisy. Do tych dodatkowych korzyści, prezentów dla Klienta, warto podejść kreatywnie. Zobacz, co możesz zrobić, aby nie trzeba było obniżać ceny produktu lub usługi:

Daj coś ekstra

Gratisy są dużo częściej pamiętane niż kilka procent rabatu. Jesteśmy przyzwyczajeni, że do zakupów w sklepie internetowym dostajemy dodatkowe próbki produktów, jednak można o nich pomyśleć w każdej branży.

Jest to w szczególności dobra propozycja dla rękodzielników, którzy mierzą się z wysoką ceną w przypadku dużych zamówień. W takim wypadku warto dodać mniejszy produkt, który będzie pasował do tego, który zamawia Klient. Np. kosztowny koc robiony na szydełku można wzbogacić o opaskę, podkładkę pod kubek lub poszewkę na poduszkę. Do tortu można dodać świeczki – dla Klienta prawdopodobnie wartość będzie miał nie sam ich koszt, ale fakt, że nie musi już o nich pamiętać i może odhaczyć ze swojej listy zadań ich kupno.

Bezpłatna dostawa

To także sposób na promocję zaczerpnięty z rynku e-commerce, z którego możemy korzystać. Jeśli i tak realizujesz dostawy własnym transportem, możesz odciążyć swojego Klienta. Tu znów rolę gra głównie czas, czyli jedyne dobro, którego nie da się zmagazynować na zapas. Często mówi się, że czas jest walutą ostateczną, a w dzisiejszym, pędzącym świecie, coraz więcej osób docenia obsługę, która go oszczędza.

Coś, co nic nie kosztuje

Krótszy czas realizacji lub dłuższa gwarancja to wartości dla Klienta, które w momencie składania zamówienia nic Cię nie kosztują, a często są bardzo intratne dla osób, które chcą z Tobą współpracować lub kupować Twoje produkty. W przypadku działań między przedsiębiorstwami, taką niematerialną korzyścią może być np. wydłużenie terminu płatności lub przyjazna polityka zwrotów/wymiany towarów.

Produkt cyfrowy

Tutorial, ebook, kurs online zamiast zniżki na produkt to z kolei dodatki do zakupów, które nigdy nie wyczerpią swoich stanów magazynowych, a mogą być fantastycznym narzędziem dla Klientów. Mają ogromną liczbę korzyści dla Ciebie, bo przy okazji oszczędzają Twój czas. Pomyśl – o ile może spaść liczba pytań od Klientów, kiedy wszystkie odpowiedzi będą mogli znaleźć logując się do platformy. Na dodatek Twoja firma będzie w takim wypadku postrzegana jako innowacyjna.