fbpx

W momencie, gdy napiszesz i złożysz już swój ebook, na pewno poczujesz radość i satysfakcję. To koniec pracy nad produktem, jednak dopiero początek kolejnego etapu, czyli sprzedaży. Bez względu na to, z jakich powodów piszesz, sprzedaż jest bardzo ważna. Poza gratyfikacją finansową daje nam bowiem poczucie dobrze wykonanej pracy. Jak sprawić, by była skuteczna?

Skuteczna sprzedaż opiera się o kampanie promujące produkt. Warto, żebyś pamiętał/a, że każdy, absolutnie każdy twórca je robi. Oczywiście z czasem, kiedy Twoja twórczość zyskuje coraz więcej zwolenników, te kampanie będą się zmieniać, ale to nie znaczy, że znikną. Po prostu później sprzedaje się poprzez inne działania.

Wróćmy jednak do momentu, w którym znajdujemy się teraz, czyli czasie, w którym planujesz pierwszą kampanię. Zanim tak naprawdę z nią ruszysz, musisz zadbać o stronę techniczną swojego projektu.

Zadbaj o to, aby napisany ebook miał swoją stronę internetową z prawidłowo działającym sklepem, bramką płatniczą i automatyzacją wysyłki.

Oczywiście, nie jest to konieczne, możesz sprzedawać ebooki, podając swój numer konta bankowego i wysyłając pliki PDF mailem, ale… umówmy się, taką pracą „na piechotę” nie osiągniesz skali, która da Ci zwrot kosztów, wynagrodzenie za godziny poświęcone na pisanie i skład Twojej publikacji i zysk, jaki osiągają autorzy poczytnych ebooków…

Przejdźmy jednak do przygotowania do kampanii promocyjnej. To, co możesz zrobić, aby wypromować ebook, zależy m.in. od społeczności, która się wokół Ciebie gromadzi. Etapy, na jakich możesz się znajdować to:

  • stan, kiedy nie masz jeszcze żadnej społeczności,
  • sytuacja, w której obserwuje Cię kilkadziesiąt/kilkaset osób,
  • moment, w którym Twoja społeczność liczy już tysiące fanów, jest zainteresowana tematyką, pozytywnie Cię dopinguje.

W zależności od tego, jak wygląda Twoja społeczność, będą zależały reklamy w social media. Być może będziesz nastawiony/a na zdobycie nowych obserwujących, a być może będziesz chcieć poinformować o ebooku swoją publiczność.

Same kampanie sprzedażowe, które zorganizujesz, mogą opierać się o:

  1. Webinar na tematy związane z ebookiem.
  2. Zapisy na listę zainteresowanych i mailing.
  3. Zorganizowanie wyzwania.

Chcesz wiedzieć, na co należy zwrócić uwagę podczas ich organizacji? Zapraszam do obejrzenia materiału wideo, w którym to wyjaśniam.

Jeśli wolisz od razu rozpocząć kompletny program przygotowujący do napisania, wydania i sprzedania ebooka, dołącz do Ebookowej Rewolucji!.