fbpx

Skutecznie, za darmo i samodzielnie możesz prowadzić podstawowy, ale skuteczny marketing swojej firmy. Taki, który sprzedaje, bo zysk wygenerować może nawet Mapa Google, jeśli poświęcisz jej chwilę. Nie wiesz jak? Przeczytaj na moim blogu. Zajmie Ci to maksymalnie 5 minut*.

*5 minut zajmie przeczytanie tekstu. Jeśli masz już Mapę Google i będziesz podczas czytania ją konfigurować, powinnaś/powinieneś zrobić to zadanie w 30 minut jeśli masz na dysku potrzebne pliki. Będziesz potrzebować:

  • logotypu
  • zdjęcia twojej siedziby (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz)
  • kilku tekstów

Jeśli nie potrafisz robić tych rzeczy, poproś partnera/przyjaciółkę/kogoś bliskiego. To na początek wystarczy.

Gotowa/y? To zaczynamy:

Wyobraź sobie, że masz najlepszą lodziarnię w mieście (być może odziedziczoną po dziadkach), jednak jest ona schowana na uboczu. Sprzedajecie jednak takie lody, nic się im nie dorówna.

Nie, nie przechwalasz się, tak mówią Twoi klienci, bo jak już do Ciebie trafią, to zostają na zawsze. Przeważnie dzieje się to tzw. pocztą pantoflową, ale budowanie biznesu w oparciu o same polecenia po prostu długo trwa…

Gdyby tak tylko ten punkt był lepszy… Przy głównej arterii… Ale nie stać Cię teraz na takie zmiany, zresztą włożyłaś tyle serca w urządzenie swojej pięknej lodziarni z rustykalnymi dodatkami, świeżymi dodatkami i pysznym espresso z dobrego ziarna, przygotowanego z kawy z małej, lokalnej palarni…

Pat? A gdyby tak… Mieć takiego naganiacza, tylko bardziej dyskretnego niż Ci, których spotkałaś/eś na wycieczce w Turcji, Tunezji, czy na innym Cyprze…

Tak… Wtedy mogłabyś zająć się tym, co potrafisz najlepiej, czyli przenoszeniem swoich Klientów w czasie, do smaków dzieciństwa. Uwielbiasz, jak dziadkowie przyprowadzają swoje wnuki i mówią “Kiedyś takie dobre lody były wszędzie. Teraz, trzeba poszukać, ale nadal są”.

No więc, przydałby się naganiacz… Ale kto w dzisiejszych czasach posłuchałby naganiacza. Ludzie przecież chodzą cały czas z nosem w telefonach… To nic złego, sama to robisz, bo ułatwia Ci życie.

Tak! Eureka! Twoim “naganiaczem” będzie Google Mapa. Często z niej korzystasz i jest to świetne narzędzie. Dwa kliknięcia i GPS prowadzi Cię tam, gdzie chcesz. Lub naciśnięcie na słuchawkę i dzwonisz bezpośrednio tam, gdzie potrzebujesz.

Okej! Założyłaś/eś Mapę Google wg instrukcji, czekasz na pocztówkę (na to, że Google wysyła pocztówki nigdy byś nie wpadła, przecież są tacy nowocześni. Okazuje się jednak, że stara dobra pocztówka potwierdza tożsamość lepiej niż wszystko, co wymyślił internet).

Przychodzi listonosz i…
Hurra!

Jest pocztówka! Kod przyszedł! i co dalej?
Nie martw się, dam Ci instrukcję “krok po kroku”.

Koperta z Google:

po otwarciu zobaczysz kod weryfikacyjny (oczywiście inny niż na zdjęciu):

Następnie wejdź na konto Google i najedź po prawej stronie – tak jak na obrazku – aby zobaczyć wszystkie aplikacje Google. Wybierz Moja Firma:

Pojawi się okno jak widać na powyższym zdjęciu – “Oczekuje na weryfikację”. Kliknij “Wpisz kod weryfikacyjny”.

Pojawi ci się kolejno:

Gdzie wpiszesz kod, który otrzymałaś w liście.

Po wpisaniu kodu z listu zobaczysz taki komunikat:

Mamy weryfikację za sobą. Teraz możemy zadbać o inne elementy Twojej wizytówki w na Mapie Google.

Co możesz zrobić?
Dodać zdjęcia.

Pamiętaj, że zdjęcia może dodawać do Twojego konta każdy użytkownik. Dlatego warto zadbać o to aby samemu wstawić jakościowo dobre ujęcia, które pokazują to. w czym się specjalizujesz.
Warto raz na jakiś czas sprawdzać zdjęcia, które są pokazane przy Twoim koncie – jeśli z jakimiś się nie zgadzasz – np są nie z Twojego lokalu – możesz to zgłosić do usunięcia, klikając w zdjęcie.

Przejdźmy do wstawiania zdjęć. Kliknij tutaj:

Jak widzisz możesz pokazać wiele elementów – zarówno Twoje logo, jak i otoczenie, wnętrze.

Na okładkę wybierz zdjęcie najbardziej Cię reprezentujące. Jeśli specjalizujesz się w tortach weselnych lub chcesz aby tak się promować wstaw tutaj najlepsze swoje zdjęcie jakie masz z tortem weselnym.

Kliknij – wybierz zdjęcie z komputera – i umieść tutaj swoje zdjęcie:

Tak samo robisz w pozostałych kategoriach. (np otoczenie, wnętrze).

Jeśli chcesz wstawić zdjęcia produktów – robisz to w kategorii – Produkty.

Jeśli zdarzy Ci się pomylić kategorię zdjęć, łatwo możesz to zmienić – klikasz tutaj:

a następnie:

Zmieniasz kategorię. i już 🙂

Zmienić informacje o firmie.

Możesz edytować dane jak na przykład godziny otwarcia, dodać/zmienić adres strony www (dodaj witrynę), numer telefonu.

Bardzo wygodna jest możliwość dodania tzw. krótkiej nazwy profilu – napisanej w sposób ciągły bez spacji, dla Jagodowo – wpisałam “jagodowo-pracownia” i tak dzięki temu powstał link:
https://g.page/jagodowo-pracownia?gm
, który mozna wkleić np klientowi w maila czy w messenger, gdzie uzyska wszyskie potrzebne mu informacje o firmie – wyświetla mu się wizytówka – może kliknąć wyznacz trasę i już wie ile czasu będzie do was jechał. Super, prawda?

Warto umieścić również krótki opis firmy – najlepszy opis to taki, który mówi w czym możesz pomóc Klientowi. Tym bardziej, że masz tylko 750 znaków (wliczając w to spacje).

Zamiast pisać Firma istnieje od xyz lat… itd – napisz:

Specjalizujemy się w realizacji tortów weselnych i candy barów (słodkich stołów) oraz obsługujemy firmy pod względem słodkich zamówień.

Sprawdzić statystyki odwiedzin.

dokładnie zobaczysz ile osób wyświetliło Twoją wizytówkę w ostatnim czasie, jakie zdjęcia były wyświetlane. To też może być cenna wskazówka, czego szukają ludzie, co im się najbardziej podoba. Oczywiście nie sprawdzaj tego po pierwszym tygodniu. 🙂 Daj szansę, aby się uzbierały większe liczby.

Prosić klientów o opinie

Możesz wysłać im link z prośbą o napisanie opinii. Tutaj możesz wygenerować link: 

Dodać wirtualny spacer

Jeśli masz lokal stacjonarny możesz zamówić wirtualny spacer u fotografa Google, który pracuje na Twoim terenie. Jeśli potrzebujesz pomocy w pomorskim – napisz do mnie magda@robieto.pl a polecę Ci najlepszego jakiego znam.

Zrobić wpis

To doskonałe miejsce, aby np umieścić ofertę, która obowiązuje przez jakiś czas, albo jest okresowa, albo chcecie ją szczególnie wyróżnić.

Po kliknięciu zobaczysz:

Możesz utworzyć:
– dodaj ofertę
– dodaj wpis
– dodaj wydarzenie.

Wybierz odpowiednią formę dla siebie. Oferta to np. oferta na torty weselne, wydarzenie – np. degustacja, otwarcie lokalu, wpis – np zdobyłaś certyfikat, masz nowy wystrój wnętrz, to taki “blog” na twojej wizytówce google.

Zobacz jak to działa w praktyce!

Dodamy ofertę na torty weselne. Klikamy dodaj ofertę. Wstawiamy zdjęcie, od kiedy do kiedy ta oferta obowiązuje, nazwę oferty oraz klikamy dodaj więcej informacji aby dodać dłuższy opis (mamy tylko 1500 znaków!)

Po wpisaniu – gotowe!

Zadbaj o swoją wizytówkę, to źródło nowych klientów. Wystarczy, że dobrze wypełnisz danymi i skorzystasz ze wszystkich możliwości jakie daje to narzędzie.

Jak zawsze przyświeca mi myśl – wykorzystaj to narzędzie maksymalnie zanim zajmiesz się kolejnym!

Mam nadzieję, że materiał był dla Ciebie pomocny. Byłoby mi miło, gdybyś mogła skomentować ten artykuł.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym jak dodać firmę na Mapach Google, zapraszam Cię tu: