fbpx

Promocja ebooka to duże przedsięwzięcie. Jeśli popatrzysz na nie z tzw. lotu ptaka to może wydawać się ciężkie do przeprowadzenia samodzielnie. Dlatego też, warto na wstępie podzielić sobie prace promocyjne na etapy, które postaram się wyodrębnić w tym wpisie.

Zadania do wykonania warto podzielić na bloki, czyli tzw. kamienie milowe. Jeśli chcesz skutecznie wypromować swój ebook, to na wstępie warto przygotować sobie takie elementy jak:

Grafiki

Wśród materiałów wizualnych potrzebne będą Ci:

  • okładka ebooka,
  • mockup – graficzne przedstawienie ebooka w formie “użytkowej”, czyli np. umieszczenie go w tablecie lub smartfonie,
  • komplet grafik na stronę internetową i na potrzeby social media,
  • zestaw grafik do reklam.

Teksty

Poza samą treścią ebooka (którą możesz przygotowywać nawet później, o czym dowiesz się np. w moim programie warsztatowym Ebookowa Rewolucja) koniecznie napisz lub zleć przygotowanie:

  • strony sprzedażowej ebooka,
  • maili promocyjnych,
  • postów na różne kanały social media,
  • treści reklam.

Historie

Przygotowując się do promocji swojego ebooka warto mieć w zanadrzu opowieści, które zainteresują Twoją społeczność. Mogą być to elementy samego ebooka lub dowody na to, że Twoja publikacja już komuś pomogła (w większości w tej formie piszemy poradniki, więc case study, które pokazują jak działają są doskonałym magnesem przyciągającym potencjalnych klientów).

Możesz te historie:

  • wpleść w teksty,
  • użyć podczas Live lub webinaru,
  • opisać na blogu,
  • nagrać w formie wideo na YouTube lub na potrzeby reklam na Facebooku.

Reklama

Wcześniej wspominałam już o materiałach reklamowych, które składają się z takich elementów jak np. teksty i grafiki. Na etapie przygotowania do promocji pomyśl jednak jeszcze o aspektach technicznych, czyli o przygotowaniu konta reklamowego. Pamiętaj, że korzystasz tu z zewnętrznego narzędzia, jakim jest np. Facebook i dlatego zabierz się za to wcześniej. Konta reklamowe lubią płatać rozmaite figle, dlatego zapas czasowy jest tu co najmniej wskazany.

Lejek marketingowy

Jeśli przy układaniu promocji przyszły Ci do głowy różne pomysły promocyjne to warto ułożyć je także w ścieżkę, która poprowadzi Klienta jak po sznurku do zakupu produktu. Co do zasady Klienci chętnie poznają osoby, od których kupują publikacje, dlatego zanim zaproponujesz kupno warto takiemu potencjalnemu czytelnikowi podrzucić do przeczytania wpis blogowy, post w social media lub ciekawy mailing.

Wyzwalacze sprzedaży

Marketing rządzi się swoimi prawami i jeśli myślisz, że sam fakt napisania świetnego ebooka to dostateczny powód, aby go kupić – jesteś w błędzie. Klientom potrzeba często delikatnego popchnięcia w stronę koszyka i płatności w postaci – kończącej się przedsprzedaży, limitu egzemplarzy w danej cenie, kodu rabatowego, ciekawego gratisu. Wymyślanie tych elementów ad hoc może być męczące i powodować chaos w strategii, dlatego przygotuj je, zanim zaczniesz promować swoje wydawnictwo.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w zakresie pisania, wydania i sprzedaży ebooka, zobacz co przygotowałam w ramach Ebookowej Rewolucji.

A jeśli chcesz posłuchać nieco więcej o każdym z promocyjnych kamieni milowych, zapraszam Cię do obejrzenia materiału wideo: