fbpx

Cóż. Może Cię rozczaruję, ale nie wszyscy zapisani przychodzą na webinar.

Przypomnij sobie sytuację, gdy sam zapisałeś się na webinar, a mimo to nie pojawiłeś się na tym spotkaniu online. Mogło się to zdarzyć z wielu powodów, – bo zapomniałeś, bo coś Ci wypadło… To samo dotyczy Twojego webinaru. Nie ma co się obrażać na społeczność – na osoby które nie przyszły (foch), tylko ROBIĆ SWOJE.

Takie wyzwanie dotyczy praktycznie wszystkich branż związanych z klientami, jak kosmetyka czy lekarz. Po prostu. Są różne sposoby by zwiększać prawdopodobieństwo dotarcia na miejsce, czy to wizyty u specjalisty, czy na webinar. Można stosować telefony, albo sms z przypomnieniem. Czy to wyklucza nieobecność? NIE, jednak pomaga w pewnym procencie zwiększyć liczby – obecność osób zapisanych np. na Twoim webinarze.

Ważne jest zatem, aby nie tylko zorganizować webinar, ale również zadbać o „obecność” zapisanych.

Czy w związku z tym warto organizować spotkanie online? WARTO!

Dlaczego warto, możesz przeczytać w dodatkowym wpisie, który znajdziesz.TUTAJ.

Przygotowałam dla Ciebie zestawienie, które pomoże zwiększyć liczby zapisanych i obecnych na webinarze.

 

  1. Informuj o webinarze z maksymalnym wyprzedzeniem 10-12 dni. To odpowiedni czas by aby to wydarzenie umknęło nikomu. Zachęcam do pobrania precyzyjnie przygotowanego Harmonogramu planowania i promocji webinaru (tutaj znajdziesz HARMONOGRAM), Im dłuższy czas do webinaru, tym więcej maili do bazy zapisanych osób. powinieneś zaplanować (merytorycznych, zawierających przydatną wiedzę).
  2. Jeżeli po zapisie na webinar nie organizujesz sprzedaży, to na stronie z podziękowaniem umieść kalendarz Google, w którym można kliknąć i zapisać wydarzenie w swoim kalendarzu.
  3. Po zapisie ustaw wysłanie maila z informacjami o webinarze, dacie, godzinie. Ba! Nawet o tytule i o tym, o czym jest webinar. Serio…, to ważne dla osoby, która otrzyma tego maila. Może to 4 lub 7 mail o zapisie na webinar w tym tygodniu. Bądź precyzyjny.
  4. Wyślij 3 maile przypominające o webinarze z linkami do pokoju webinarowego (1 dzień przed, 1 godzinę przed i 15 minut przed godziną rozpoczęcia Twojego spotkania online). W pierwszy dzień przed webinarem i na dzień webinaru.
  5. Zrób reklamę do osób, które trafiły na stronę po zapisie (re-marketing). W pierwszy dzień przed webinarem i na dzień webinaru.
  6. Od zapisu do wydarzenia – publikuj posty odwołujące się i przypominające o webinarze na Twoich stronach na mediach społecznościowych..