Wybierz stronę

Na początek może kilka słów o podstawie, czyli czym jest webinar.

Webinar to spotkanie na żywo, przeprowadzone w pokoju webinarowym (najczęściej w narzędziu zewnętrznym) z osobami zainteresowanymi Twoją tematyką.

Czasem spotykam się z pytaniem: “Czy warto ponosić wysiłek czasowy (organizacja i przeprowadzenie spotkania), finansowy (koszt narzędzi oraz reklam) oraz obsługi zewnętrznej (ROZWIŃ CO TO ZNACZY?)”.

Jeśli chcesz budować społeczność, to odpowiedź jest jedna – TAK.

Alternatywą do webinarów są LIVE’y. Można je prowadzić zamiennie. Mają wiele zwolenników i też służą podobnym celom jak webinar. LIVE’y mogą być realizowane na kanałach Social Media typu Facebook, YouTube.
Jakie są ich zalety? Na pewno pomagają rozszerzyć zasięgi organiczne poprzez komentarze, polubienia i udostępnienia na żywo.
Mają też jedną, podstawową wadę – oglądaniu ich towarzyszy mnóstwo rozpraszaczy. Na platformie, na której są prezentowane wiele się dzieje, np. na Facebooku, wciąż pojawiają się nowe posty. Ich drugą wadą, jest to że nie pozwalają zbierać maili do własnej bazy mailowej.

Wracając do tytułu artykułu, odpowiem na pytanie:
PO CO ROBIĆ WEBINAR?  Co zyskujesz?

  1. Budujesz bazę mailową swoich subskrybentów.
  2. Tworzysz markę swojej firmy.
  3. Budujesz swoją pozycję i umacniasz ją jako eksperta w swojej branży.
  4. Zyskujesz coraz większe doświadczenie w pracy z narzędziami, kamerą i interakcją na żywo.
  5. Tworzysz materiał (nagranie webinaru) do stworzenia lead magnetu (czyli darmowego materiału do pobrania) lub do sprzedaży np. w lejku oraz do dawania jako bonus do kursu.
  6. Uzyskujesz wartość od uczestników. Z interakcji z uczestnikami (chat) możesz wyciągnąć wnioski na przyszłość. Najcenniejsze są pytania. To one pozwolą dowiedzieć się czego potrzeba Twojej społeczności, która pokocha Cię wtedy, gdy udzielisz im odpowiedzi na ich problemy i pytania.

By jak najlepiej przygotować webinar, warto się wcześniej przygotować. To Ty tworzysz zawartość / treści webinaru. Jeśli jeszcze nie wiesz, czy to co robisz, jest komuś potrzebne, napisz do mnie możemy wspólnie poszukać tematów.

Napisz w komentarzu czy ten artykuł był dla Ciebie pomocny. Chętnie pomogę Ci w przygotowaniu Twojego pierwszego webinaru. Napisz do mnie na magda@robieto.pl
Odpiszę na pewno!