fbpx

Zadałaś sobie kiedyś pytanie, czy start w biznesie online wymaga długich przygotowań? A może odłożyłaś swój kurs na inny czas, bo liczba zadań do zrobienia Cię przeraża? W dzisiejszych rozważaniach blogowych chcę podjąć temat tego, jaką blokującą pułapką dla biznesu online może być dążenie do perfekcji.

Stawianie na bardzo rozległe, szczegółowe i dopracowane w każdym calu rozwiązania, gdy stawiasz pierwsze kroki w biznesie online może być zgubne z wielu powodów. Najczęstsze pułapki, w które wpada praktycznie każda osoba chcąca rozpocząć działania to np.:

  • brak logotypu,
  • brak w pełni gotowej strony internetowej,
  • brak brand booka.

Wystarczy spojrzeć na osoby, które mają swój (nierzadko naprawdę świetny) pomysł na biznes online i poszukują technologicznego wsparcia w tym zakresie, właśnie jako pierwszego.

Jako osoba, która od lat zajmuje się profesjonalnie wdrażaniem kursów online na rynek mogę powiedzieć jedno – nie tędy droga. Oczywiście, jeśli chcemy sprzedawać swój produkt to bez niego stworzenia biznesu nie będzie, jednak na samym początku dużo ważniejsze niż logo, kolory i grafiki jest przekaz, przełamanie się przed działaniem i sprecyzowany plan komunikacji z naszą społecznością.

Sądzisz, że jedno i drugie jest potrzebne i jeszcze wiele, wiele więcej, zanim obwieścisz światu, czym masz zamiar się zająć? Nic bardziej mylnego! Chowanie projektu zbyt długo w zaciszu swojego gabinetu niesie za sobą różne zagrożenia, takie jak:

Zagrożenie nr 1: nigdy nie zaczniesz!
Jeśli nie powiesz nikomu o swoich zamiarach to masz największą szansę na to, że pomysł trafi do szuflady, czy kosza. Co gorsza, jeśli to naprawdę dobra idea, może okazać się, że za jakiś czas będziesz oglądać jak Twój sukces osiąga osoba, która może i wpadła na pomysł później, jednak po prostu go zrealizowała.

Zagrożenie nr 2: będziesz mieć dość!

Długie, wręcz pedantyczne rozwijanie projektu niesie za sobą zagrożenie dla Twojej radości z pracy, a to jest tak naprawdę jeden z kluczowych elementów, od których zależeć będzie, czy zarazisz swoim pomysłem inne osoby. Dlatego też, miliony dubli, czy dopracowywanie swojego makijażu (oczywiście jeśli nie uczysz online tego, jak zostać MakeUp Artist), zastanawianie się nad długością pauz, po prostu nie ma sensu. Naprawdę nikt, poza Tobą, nie zwróci uwagi na tak drobne szczegóły.

W ebooku czy kursie online przede wszystkim liczy się merytoryczne rozwiązanie problemu!

Zagrożenie nr 3: temat się przeterminuje!
Niestety, w większości branż rynek będzie reagował na trendy, dlatego nie ma co czekać, bo może się okazać, że dopracowywaliśmy temat tak długo, że w momencie gdy produkt jest gotowy, Klienci wybrali już alternatywy. 

Zagrożenie nr 4: przeinwestujesz!

Jeśli będziesz poświęcała zbyt wiele czasu na działania przed premierą projektu, czy przed wprowadzeniem produktu na rynek, zwiększasz ryzyko tego, że koszty które poniesiesz będą niewspółmiernie wysokie do możliwego zysku. Nie chodzi tylko o nakłady finansowe, ponieważ często nie liczymy także ilości czasu, który inwestujemy w projekt. On też jest cenny i warto mieć to zawsze na uwadze!
Oczywiście, możesz to zrobić, jednak wtedy od razu warto założyć, że projekt który tworzysz nie jest Twoim biznesem, a jedynie kosztownym hobby.

Jakie jest rozwiązanie? Przełam strach i działaj. Spokojnie możesz pozwolić sobie na drobne niedociągnięcia, czy dopracowywanie projektu w trakcie jego trwania. To niezwykle ważne także dlatego, że często pierwsze zderzenie z rynkiem weryfikuje, czy produkt naprawdę rozwiązuje problem i spełnia oczekiwania grupy docelowej.