fbpx

Komplet grafik przygotowany przed rozpoczęciem prac nad promowaniem wydarzenia, darmowego materiału, sprzedaży kursu, czy ebooka to podstawa! Przygotowanie całej paczki potrzebnych ilustracji do naszej promocji usprawnia pracę, zmniejsza koszty i potęguje efekty marketingu.

Komplet grafik na dysku dodaje pewności siebie

Jeśli jesteś przed swoją pierwszą kampanią lub te, które prowadziłaś dotychczas nie były zbyt mocno rozbudowane, możesz sobie nie zdawać sprawy z tego, że gdy promocja ruszy, będziesz mieć naprawdę sporo zajęć.

Dlatego też komplet grafik powinien być jednym z najważniejszych zadań w kalendarzu zanim rozpoczniesz jakąkolwiek promocję.

Bez względu na to czy jesteś grafikiem, czy nie, powinieneś znać rozmiary grafik, które Cię interesują. Zaoszczędzisz dzięki temu nie tylko czas, ale i pieniądze.

Grafiki robione na ostatnią chwilę to naprawdę zły pomysł.

Uwierz mi, grafika zrobiona na ostatnią chwilę najczęściej jest nieprzemyślana, byle jaka albo płacisz za nią dużo więcej.

 

  • Obrazek wyróżniający – 1200×628 px
  • Facebook – zdjęcie profilowe – 168×168 px
  • Facebook i Instagram (post kwadratowy) – 1080×1080 px
  • Facebook story/Instastory – 1080×1920 px
  • Zdjęcie w tle do wydarzenia na Facebooku – 1200×628 px
  • Zdjęcie w tle na fanpage na Facebooku (Facebook cover) – 820×312 px (pamiętajcie, aby pole po bokach nie miało napisów, bo nie będzie ich widać w wersji mobilnej)
  • Zdjęcie w tle grupy – 1640×856 px (w wersji mobilnej mniejsze z dołu i z góry)
  • Miniatura na Youtube – 1280×720 px
  • Grafika do promocji live na Facebooku – 1280×720 px
  • Reklama na Facebooku (FB ads) – 1200×628 px

Być może jest Ci potrzebny jeszcze baner do sklepu czy też grafika do pop-up, czyli wyskakujących okienek na Twojej stronie www, ale tutaj jest już potrzebny indywidualny wymiar dopasowany do strony internetowej.

Grafik czy samodzielny projekt?

To, czy będziesz korzystać z usług profesjonalnego grafika, zależy tylko od Ciebie i Twojego budżetu. Profesjonalny grafik przygotuje grafiki indywidualne, jednak nie zawsze ich potrzebujesz.

Jeśli nie masz na oku sprawdzonego grafika lub chcesz zrobić projekty samodzielnie, dużą popularnością do robienia grafik cieszy się program online Canva. Jest to bardzo proste i intuicyjne narzędzie. Jeśli miałeś do czynienia w życiu z jakimkolwiek, nawet banalnie prostym edytorem grafik, poradzisz sobie bez problemu.

A co z estetyką?

Pamiętaj, aby Twoje grafiki były estetyczne, powiązane kolorystycznie z Twoim wizerunkiem, logotypem. Nawet jeżeli nie masz profesjonalnie zrobionego brand booka, możesz ustalić sobie, że posługujesz się wybranymi (np. dwoma) kolorami.

Więcej na ten temat mówię na moim kanale na YouTube:

Pamiętaj, dobrze byłoby być spójnym wizerunkowo. Zobacz, jak to robią duże marki! Nie zmieniają przy każdej grafice kolorów i czcionek, ponieważ pasujące do siebie elementy graficzne są ważnym elementem budowania wizerunku. Wzoruj się w tej kwestii na najlepszych.

Wyróżnij się

Pamiętaj o prostych zasadach, takich jak ta, że napis który nałożysz na grafikę powinien być czytelny, widoczny na tle.

Jeśli nie jesteś profesjonalistą, który potrafi po mistrzowsku łączyć barwy, postaw na sprawdzone połączenia. Staraj się unikać kolorów, które wzajemnie się gryzą (typu różowy i czerwony).  Lepiej, jeśli będziesz posługiwać się kolorami kontrastowymi: granatowe tło, białe litery i na przykład pomarańczowy przycisk.

Pamiętaj, że jeżeli robisz grafiki na Facebooka, warto byłoby odbiec od koloru granatowego, którego jest tak dużo na Facebooku. Oczywiście, jeżeli jest to Twój kolor firmowy, musisz zastanowić się, czy nie warto dodać akcentu, czy ramki w intensywnym kolorze.

Niby banalna rzecz, grafika, nieprzygotowana w porę może spędzić Ci sen z powiek, dużo kosztować i okazać się totalnym niewypałem. Dlatego warto przygotować grafiki wcześniej. Samodzielnie lub ze swoim grafikiem.

Używasz innych formatów, które się sprawdzają? Podziel się nimi w komentarzu!