fbpx

Słyszałeś,  że powinieneś podzielić się wiedzą, aby zdobyć społeczność, która stanie się Twoimi płacącymi Klientami? Jeśli zastanawiasz się, jak to jednak zrobić, aby nie rozdać wszystkiego za darmo, czytaj dalej i zobacz, zgodnie z jakimi zasadami warto wiedzą się dzielić.

Jeśli szukasz konkretnej liczby, która mówi o tym, ile wiedzy przekazać za darmo, a ile zostawić na materiał płatny to od razu mówię, że jest to do 80% treści. Sporo, prawda? Klucz do sukcesu tkwi jednak w tym, aby tę wiedzę odpowiednio porozdzielać i przekazywać społeczności różnymi kanałami.

Nie warto zapomninać o tym, że Klient, kupując materiał płatny kupuje nie tylko wiedzę, ale też możliwość otrzymania całości materiału w jednym miejscu, w dogodnej formie.

Jak wybrać materiały, które przekazujesz za darmo?

Zasada, zgodnie z którą ja działam, jest związana z robieniem map myśli, które uważam za bardzo dobre narzędzie dla wszelkich twórców online. Jeśli wypiszesz wszelkie tematy związane z daną dziedziną, prawdopodobnie będziesz mieć wiedzę na temat tego, co Cię odróżnia od konkurencji i o czym osoby zajmujące się tą samą lub podobną tematyką nie mówią. Zostaw tę wiedzę do produktów płatnych, ponieważ zyskasz dzięki temu zadowolonych Klientów i dobre opinie o produkcie, który sprzedajesz.

Jak zorientować się, gdzie jest granica?

Często słyszę pytanie odnośnie ilości bezpłatnej wiedzy w Lead Magnecie i tak naprawdę zawsze odpowiedź jest jedna – bez testów nie uzyskasz właściwej odpowiedzi. Na pewno nie warto dawać bardzo okrojonych Lead Magnetów, które nie niosą wartości, bo stracimy szanse na nawiązanie relacji z potencjalnymi Klientami. Nie warto jednak przesadzać także w drugą stronę, ponieważ ważną cechą Lead Magnetu jest to, aby był przystępny dla użytkowników. Oznacza to, że nie możesz zagłębić się w zbyt dużą liczbę szczegółów, aby nie zmęczyć wiedzą swoich użytkowników, a po prostu przekazać ją w jak najlepszy sposób.

Chcesz posłuchać moich rozważań na ten temat? Zobacz mój materiał na YouTube: