fbpx

Ponieważ idą święta, zapewne zastanawiasz się nad promocjami dla Twoich klientów. Jeśli nie masz pomysłu, możesz skorzystać z jednej z moich propozycji. Niektóre z nich wyglądają być może banalnie, jednak są niezwykle skuteczne. Wszystko zależy od tego, jak z nich skorzystasz.

Promocje świąteczne to już powoli tradycja. Robimy je m.in. po to, aby podnieść zyski naszej firmy. Dobra promocja to taka, która zwiększa obroty niejako “przy okazji”, ponieważ daje klientowi poczucie, że jest ważny dla nas. Pokazuje, że chcemy dać mu to, co najlepsze.

Przykładowe pomysły na promocję  świąteczną (i nie tylko) to:
  1. Obniżka cenowa 

Zmniejszenie ceny zadziała w każdych okolicznościach, jeśli będzie odpowiednio odciążało portfel kupującego. 

  1. Obniżka cenowa kilku sztuk

Tę promocję stosują często linie lotnicze. Nie wiesz o co chodzi? A kojarzysz drobny napis o treści “Ostatnie 5 sztuk w tej cenie”? Możesz to wykorzystać w swoim sklepie internetowym.

  1. Pakiet produktów taniej

Grupując kilka sztuk w zestaw możesz nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale i pozbyć się stanów magazynowych.

  1. Produkty dostępne tylko w czasie promocji

Serie limitowane, czy produkty promocyjne to działania, które często możesz spotkać np. w marketach. Dlaczego nie zrobić takiej promocji w swoim biznesie?

  1. Wysyłka gratis

Darmowa dostawa często kusi klientów na mniejsze zakupy. Czują się docenieni i nie zastanawiają się długo, czy zakup im się opłaca.

  1. Promocje w czasie wybranych dni lub godzin

Happy hour na stałe wpisało się w gastronomię, Na jednej ze stacji benzynowych przez cały rok możemy taniej tankować w czwartki. Jak możesz wykorzystać ten pomysł dla siebie?

  1. Bonus do zamówienia

Gratisowe towary lub usługi. Jeśli bonus jest w oczach klienta odpowiednio wartościowy, ten szybciej skusi się na dokonanie transakcji.

  1. Powyżej kwoty x dodatkowo zniżka y

Próg kwotowy, powyżej którego dajesz większy rabat, np. za zakupy powyżej 500 zł dodatkowe 5 proc. rabatu.

  1.   Do każdego zamówienia za x dodajemy y

Np. Za zakupy powyżej 200 zł kubek świąteczny gratis. Pamiętaj, gratisem może być i towar i usługa.

  1.  Voucher na usługi

Kupony prezentowe, czyli tzw. vouchery to coraz popularniejsza forma prezentu. Wiele osób nie kupuje fizycznych prezentów a np. kupon na masaż, lekcje angielskiego i wiele innych.

  1. Karta do wykorzystania na następne zakupy

Bardzo dobra promocja na cały okres świąteczno-noworoczny, która mobilizuje klientów do tego, aby kupowali właśnie u nas. Na karcie Klient ma środki, dzięki czemu nie pójdzie do innego sklepu.

  1. Stwórz produkt-paczkę z innym przedsiębiorcą

Jeśli w twojej branży działa osoba, której produkt pasuje do Twojego, możecie je połączyć i sprzedawać razem. Wasze społeczności połączą się i powiększą. Czysty zysk!

  1. Kup teraz, zapłać za część, a resztę później

Częściowe kredytowanie zakupów pozwala przyspieszyć decyzje zakupowe. Wymaga to jednak współpracy z bankiem lub pilnowania przyjmowania płatności, jeśli tego nie potrzebujemy,

  1. Tzw. upsell

W slangu sprzedawców upsell to zaoferowanie tuż po zakupie kolejnego, mniejszego produktu, np. gdy kupujesz produkt za 99 złotych, możesz już po transakcji dokupić inny w dobrej cenie, np. 19 zł.

  1. Rozdawaj klientom do zakupu voucher na następne zakupy

Czasami wychodzisz z marketu z voucherem na następne zakupy na kwotę kilkunastu lub kilkudziesięciu złotych. To doskonały pomysł na promocję w okresie świąteczno-noworocznym.

  1. Limitowana liczba zestawów produktów

Zrób np. paczki świąteczne z dodatkami świątecznymi lub limitowanymi produktami. Takie, które klienci będą mogli kupić, tylko podpisać i od razu podarować. To duża oszczędność czasu dla klientów, a dla Ciebie sposób na to, aby pozbyć się produktów, które zalegają Ci w magazynie, bo np. mają mniej popularny smak, czy zapach.

  1. Kup teraz, skorzystaj w dowolnym momencie

Kup (np. kurs online) teraz, wykorzystaj wtedy, kiedy potrzebujesz to pomysł, który sprawdzi się w usługach, które nie są popularne w święta. Są osoby, które pod choinkę chciałyby dostać właśnie taki kurs, a nie np. sweter, bo po prostu lubią się uczyć.

  1. Promocje z cyklu pt. kalendarz adwentowy

W okresie świątecznym warto robić np. przez kolejne 24 dni drobne promocje. Jeśli masz szeroki asortyment produktów, klienci będą po prostu chętniej do Ciebie zaglądać. To dobry pomysł np. dla sklepów odzieżowych.

  1. Konkursy

Konkursy, czy loterie to skuteczna forma promocji, jednak warto pamiętać, aby skonsultować się przez jej zrobieniem z doświadczonym specjalistą od marketingu lub prawnikiem, ponieważ wiele z nich wymaga zgłoszenia do odpowiednich instytucji z uwagi na tzw. ustawę antyhazardową.

  1. Ograniczona liczba kodów rabatowych

Jeśli liczba kodów rabatowych jest ograniczona, Klienci czują się wyróżnieni i chętniej z nich korzystają. W psychologii sprzedaży jest to tzw. efekt niedostępności.

  1. Zestaw prezentów

Pakiet prezentów, np. dla całej rodziny to dla Ciebie szansa na jednorazowe, większe zamówienie, dzięki czemu masz do pozyskania mniejszą liczbę klientów. Z kolei kupujący cieszy się, bo oszczędza czas i pieniądze.

  1. Ulotka,  baner,  plakat

Promowanie się lokalnie, poprzez druki, to pomysł, który powoli odchodzi w zapomnienie, jednak wciąż skuteczny w niektórych branżach. Na ulotkach umieścić można oferty, rabaty, czy vouchery.

  1. Gwarancja dostawy przed świętami

Jeśli masz sprawnie zorganizowany magazyn, gwarancja dostawy przed świętami może uratować święta niejednemu zapominalskiemu. Pamiętaj tylko, aby nie była to pusta obietnica.

  1. Prezent za przeprowadzonego klienta

Nagradzaj swoich klientów za to, że przyprowadzą kolejnych. Możesz to nazwać np. zrób zakupy z przyjaciółką.

Powyższy wpis to garść inspiracji dla tych, którzy mają wyzwanie z wymyśleniem promocji. Pamiętajcie, każda branża rządzi się swoimi prawami, dlatego sami musicie ocenić, który pomysł będzie pasował do Waszego biznesu.

Zapewne potrzebne Wam będzie więcej niż jedno działanie. Jeśli nie wiecie, które ze sobą połączyć, możecie skorzystać z mojego harmonogramu, według którego sprzedaję kursy online swoje i swoich klientów.

Twój niezbędnik: Jak przygotować się do kampanii promocyjnej? to bezpłatny materiał, który możesz pobrać po wypełnieniu formularza: