fbpx

One Time Offer skutecznie podnosi sprzedaż – napisać tyle o tej strategii, to nie napisać nic. Warto wiedzieć, na czym polega oferta ograniczona czasowo i w jaki sposób możesz ją wykorzystać w swoim biznesie.

One Time Offer w dosłownym tłumaczeniu oznacza jednorazową ofertę i faktycznie, powinna być ona w ten sposób skonstruowana, aby pokazać się Klientowi tylko raz. Prześledźmy to na przykładzie biznesu online:

1. Klient zapisuje się na bezpłatny materiał lub webinar. Po wypełnieniu formularza zostaje przekierowany na stronę z potwierdzeniem i podziękowaniem za zapis.

2. UWAGA! Na tej stronie, poza informacją o tym, że jego zgłoszenie na webinar zostało przyjęte lub bezpłatny materiał został wysłany mailem może pojawić się propozycja kupna drobnego produktu cyfrowego ze sklepu internetowego lub nawet większego, jednak z bardzo dużym rabatem (rabaty OTO mogą sięgać 90%).

3. Oferta ta jednak musi być ograniczona czasowo – na decyzję Klientowi dajemy np. 15 minut.

4. Po tym czasie spełniamy swoją “obietnicę” i cena produktu rośnie!

Jak zrobić dobrą One Time Offer?

Najważniejsza w strategii OTO jest niedostępność produktu po określonym czasie (lub po zakupie określonej ilości w przypadku produktów fizycznych – o tym więcej w materiale wideo, który znajdziesz poniżej). Aby faktycznie Klient nie miał możliwości powrotu do promocyjnej ceny, warto używać tzw. inteligentnych liczników na strony internetowe.
Są to narzędzia, które pozwalają ustawić tego typu liczniki nie będąc programistą. Sama korzystam z rozwiązania PageHook. Możesz je wypróbować bezpłatnie, a jeśli skorzystasz z linka poniżej, w przypadku korzystania z pełnej wersji będziesz mieć stałą, 10% zniżkę:

Po co robić OTO?

Zastanawiasz się, dlaczego warto wypróbować strategię One Time Offer? W szczególności w przypadku produktów cyfrowych, gdzie po wytworzeniu produktów możesz skorzystać z nich i sprzedawać Klientom wielokrotnie, może być to dwojaka korzyść.

Po pierwsze – taka sprzedaż zwraca Ci koszty początkowej reklamy, a jak już zapewne wiesz, pozyskanie nowego Klienta jest najdroższym elementem w procesie sprzedaży.

Po drugie – korzystanie z One Time Offer to dobry sposób na wprowadzenie swojego Klienta do drabiny produktowej. Jeśli kupiony w niezwykle niskiej cenie produkt sprawdzi się, a Klient będzie z niego korzystał, chętnie zainwestuje w kolejne, już w wyższej cenie. A co najważniejsze – jego dane masz już w swojej bazie, bo tym drobnym zakupem przeskoczył ze statusu potencjalnego, na płacącego Klienta.

Więcej o One Time Offer opowiadam w materiale wideo: