Cóż. Może Cię rozczaruję, ale nie wszyscy zapisani przychodzą na webinar.
Przypomnij sobie sytuację, gdy sam zapisałeś się na webinar, a mimo to nie pojawiłeś się na tym spotkaniu online. Mogło się to zdarzyć z wielu powodów, – bo zapomniałeś, bo coś Ci wypadło… To samo dotyczy Twojego webinaru. Nie ma co się obrażać na społeczność – na osoby które nie przyszły (foch), tylko ROBIĆ SWOJE.
Takie wyzwanie dotyczy praktycznie wszystkich branż związanych z klientami, jak kosmetyka czy lekarz. Po prostu. Są różne sposoby by zwiększać prawdopodobieństwo dotarcia na miejsce, czy to wizyty u specjalisty, czy na webinar. Można stosować telefony, albo sms z przypomnieniem. Czy to wyklucza nieobecność? NIE, jednak pomaga w pewnym procencie zwiększyć liczby – obecność osób zapisanych np. na Twoim webinarze.
Ważne jest zatem, aby nie tylko zorganizować webinar, ale również zadbać o „obecność” zapisanych.
Czy w związku z tym warto organizować spotkanie online? WARTO!
Dlaczego warto, możesz przeczytać w dodatkowym wpisie, który znajdziesz.TUTAJ.
Przygotowałam dla Ciebie zestawienie, które pomoże zwiększyć liczby zapisanych i obecnych na webinarze.
- Informuj o webinarze z maksymalnym wyprzedzeniem 10-12 dni. To odpowiedni czas by aby to wydarzenie umknęło nikomu. Zachęcam do pobrania precyzyjnie przygotowanego Harmonogramu planowania i promocji webinaru (tutaj znajdziesz HARMONOGRAM), Im dłuższy czas do webinaru, tym więcej maili do bazy zapisanych osób. powinieneś zaplanować (merytorycznych, zawierających przydatną wiedzę).
- Jeżeli po zapisie na webinar nie organizujesz sprzedaży, to na stronie z podziękowaniem umieść kalendarz Google, w którym można kliknąć i zapisać wydarzenie w swoim kalendarzu.
- Po zapisie ustaw wysłanie maila z informacjami o webinarze, dacie, godzinie. Ba! Nawet o tytule i o tym, o czym jest webinar. Serio…, to ważne dla osoby, która otrzyma tego maila. Może to 4 lub 7 mail o zapisie na webinar w tym tygodniu. Bądź precyzyjny.
- Wyślij 3 maile przypominające o webinarze z linkami do pokoju webinarowego (1 dzień przed, 1 godzinę przed i 15 minut przed godziną rozpoczęcia Twojego spotkania online). W pierwszy dzień przed webinarem i na dzień webinaru.
- Zrób reklamę do osób, które trafiły na stronę po zapisie (re-marketing). W pierwszy dzień przed webinarem i na dzień webinaru.
- Od zapisu do wydarzenia – publikuj posty odwołujące się i przypominające o webinarze na Twoich stronach na mediach społecznościowych..