Skuteczne promowanie swojej firmy to przede wszystkim skupienie się na tych działaniach, gdzie możesz na raz poinformować o tym, czym się zajmujesz wiele osób. Jest mnóstwo sposobów na to, jak to robić online.
Działania “jeden do wielu”, bo o nich mowa, są w stanie wystrzelić Twoją firmę pod kątem sprzedaży, jak katapulta. Wszystko dlatego, że jesteś w stanie powielać swoje działanie do wielu osób na raz. To trochę tak, jakbyś się sklonował. Co może być taką trampoliną wzrostu dla biznesu?
Działania “jeden do wielu”, bo o nich mowa, są w stanie wystrzelić Twoją firmę pod kątem sprzedaży, jak katapulta. Wszystko dlatego, że jesteś w stanie powielać swoje działanie do wielu osób na raz. To trochę tak, jakbyś się sklonował. Co może być taką trampoliną wzrostu dla biznesu?
Wystąpienia na żywo
Wszelkie wystąpienia online, które mogą zgromadzić publiczność to szansa na podniesienie sprzedaży. Chodzi o to, że jeśli poinformujesz o tym, co robisz, określoną liczbę osób, to statystycznie muszą się tam znaleźć Twoi klienci.
Dlatego też tak ważne jest mówienie do wielu osób na raz. W tym właśnie celu możesz organizować live’y, webinary, czy konferencje online.
Konferencje online są o tyle ciekawym zjawiskiem, że dzięki nim możesz dotrzeć nie tylko do osób, które są w Twojej społeczności, ale i Twoich prelegentów.
Bezpłatna próbka
Drugim sposobem na komunikację “jeden do wielu” jest skorzystanie z tzw. lead magnetu, czyli darmowej próbki tego, co robisz. W poprzednim wpisie na temat tego, jak sprzedawać swoje usługi, gdy jesteś trenerem, szczegółowo omówiłam jeden z typów takiego działania, czyli krótkie, bezpłatne konsultacje.
Pomysłów na takie działania może być całe mnóstwo. Jeden z najpopularniejszych to darmowe opracowanie w formie ebooka. Nie musi być wcale długie, ważne, aby niosło za sobą realną wartość. Chodzi o to, aby potencjalny Klient mógł poczuć, jaki poziom usług otrzyma, kiedy już się nim stanie.
Inne sposoby na przyciągnięcie w ten sposób klientów to: testowe dostępy, triale oprogramowania, bezpłatny minikurs wideo, dostęp do nagrania w płatnym podcaście, czy quiz.
Znów najważniejsze jest to, że masz zautomatyzowane reklamy i stronę sprzedażową, które zdobywają Klientów przy Twoim minimalnym udziale.
Grupa rozwiązująca problem
Doskonały sposób na zebranie potencjalnych Klientów w jednym miejscu to założenie grupy na Facebooku lub LinkedIn. Sama prowadzę grupę o nazwie “Marketing i sprzedaż online w Twojej firmie”. Pamiętaj, że nazwa grupy nie musi mieć związku z Twoją firmą. Ważne, aby mówiła o tym, w czym jesteś w stanie pomóc, jeśli chcesz zgromadzić wokół osoby zainteresowane tym samym tematem.
Marka eksperta
Jeszcze jeden sposób na wypromowanie swojej firmy i zdobycie większej liczby klientów to udzielanie się online u innych osób i firm. Jak się tam dostać? Po prostu trzeba pytać. Wiadomo, że najlepiej jeśli po prostu kogoś znamy, a jeśli nie mamy takich możliwości to… próbujmy poznać. Oczywiście, jeśli ktoś także buduje swoją obecność online to warto przyjść na jego Live, webinar, komentować, zadawać pytania. Zrobić tyle, aby być kojarzonym, zanim wyjdzie się z propozycją np. wspólnego wystąpienia. Niemniej jednak, czasami nawet mail o tym, czym się zajmujesz, może przynieść efekt. Sama jestem dość często proszona o wzięcie udziału w wydarzeniach dla różnych branż, jako ekspert od marketingu i przynosi to w rezultacie sporo zapytań o usługi naszej firmy (m.in robimy strony internetowe).
Podsumowując – starając się o stały dopływ Klientów, bez którego trudno myśleć o rozwoju, automatyzacji, skalowaniu, czy zmniejszeniu czasu pracy (to chyba najczęściej wymieniane cele przedsiębiorców, z jakimi się spotykam), bierz pod uwagę wszystkie działania, które jednocześnie pozwolą Ci pozyskać więcej niż jednego Klienta.
Powodzenia!