Jak zaczynasz działać w Social Mediach i na Facebooku pojawia się wiele pytań.
Od czego zacząć? Czy możesz działać w oparciu o swoje konto osobiste?
Bo w sumie, po co Ci kolejne miejsce w sieci, skoro potencjalni klienci piszą do ciebie na prywatną wiadomość. Poza tym to trzeba jakoś prowadzić a to zabiera czas, prawda?
Być może bijesz się z takimi myślami i zastanawiasz się czy prowadzenie fanpage’a czyli strony firmowej na Facebooku jest dla ciebie. Czy warte jest zaangażowania?
Mam nadzieję że poniższe zestawienie pozwoli Ci podjąć dla siebie słuszną decyzję. Z naszego doświadczenia wynika, że jeżeli chcesz traktować swój biznes poważnie, niezależnie czy jest to biznes online, czy biznes offline, to fanpage jest ci niezbędny.
Dlaczego o tym poniżej w konkretnych punktach. Sprawdź czym się od siebie różnią:
Czym charakteryzuje się fanpage?
- Masz fanów – bez ograniczeń.
- Możesz robić reklamy.
- Możesz tworzyć grupy do reklam w oparciu o aktywność osób na twoim fanpage’u.
- Możesz obserwować statystyki, czyli wiesz, kto cię jest twoim fanem – w jakim jest wieku, gdzie mieszka, jakiej płci i które posty cieszą się największą popularnością.
- Piszesz o sprawach związanych z twoją działalnością.
- Możesz planować posty w Creatorze Studio, czyli możesz planować z góry publikację postów.
- Masz mniejsze zasięgi organiczne.
- Możesz otrzymać opinie od klientów.
Profil osobisty:
- Masz znajomych, ich limit to 5000.
- Nie możesz się reklamować, ponieważ system reklamowy Facebooka umożliwia robienie reklam tylko z fanpage’a.
- Nie możesz tworzyć grup do reklam (czytaj szczegółowe targetowanie).
- Nie możesz analizować statystyk, ponieważ profil osobisty nie zbiera takich danych.
- Możesz pisać o czym tylko chcesz poczynając od wyjazdu na wakacje po sprawy zawodowe.
- Nie możesz zaplanować postów.
- Masz większe zasięgi organiczne niż to możliwe na fanpage’u.
- Nie ma opinii – profil osobisty nie przewiduje takiej możliwości.
Witam : ) bardzo ciekawy artykuł : ) porównanie 2 źródeł. Wow! Z tego wynika, że fanpage się bardziej opłaca. To jest cenna informacja. Dziękuję.
Cieszę się!
Z jednej strony fanpage ma więcej zalet ale z pewnym rodzajem biznesu (mikro biznes (fryzjer, kosmetyczka, , mały budżet, marketing sieciowy,) lepiej jest prowadzić swoją markę osobistą na profilu osobistym a przejść do fanpage w miarę rozwoju i skali firmy
zgadza się, to mogą być etapy, ale po co czekać?
Magdo, często jest tak, zwłaszcza w przypadku przejścia z etatu na swój biznes, że masz na niego 2 godziny dziennie i wtedy skuteczniejszy jest profil osobisty. Jak ktoś ma od razu sporo czasu i duży budżet to może wszystko zlecić i się reklamować i nie ma na co czekać. Miałam na myśli ten konkretny przypadek kobiet, które chcą zacząć pracować w swoim projekcie ale jeszcze pracują na etacie i maa bardzo ograniczone zasoby.
Dziękuję za rzetelne informacje i praktyczne porady. Twój artykuł to cenny przewodnik dla tych, którzy chcą lepiej zrozumieć różnice między profilem a fanpage’em na platformie społecznościowej. Brawo!