fbpx
Webinar jego cechy oraz przygotowanie do niego opisywałam w poprzednich wpisach.

Teraz czas zająć się tematem promocji tego webinaru, czyli co zrobić by pojawili się na nim uczestnicy.

Webinar i inne produkty online można promować dwoma sposobami: organicznie (bez inwestowania funduszy) oraz poprzez kampanie reklamowe płatne.

 

Zajmijmy się promocją organiczną, czyli nie płatną. Pośrednio ponosimy koszt posiadania np. bazy mailingowej.

 

Pierwsza rzecz o jaką powinniśmy zadbać to społeczność i/ lub baza mailingowa. To oznacza, że powinniśmy mieć zgromadzoną i gromadzić wokół siebie i tematu swoich produktów osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy – udziałem w webinarach, a w późniejszym czasie chęcią kupna naszych produktów.

 

Warto dotrzeć do tych osób „organicznie”, czyli nie płacąc za to bezpośrednio. 

Co można zrobić „organicznie”, aby wypromować swoje wydarzenie?

Oto lista propozycji (pobierz wygodną checklistę TUTAJ)

  • Napisz mail o webinarze.
  • Wyślij go po raz drugi za dzień lub dwa do bazy osób, które nie otworzyły pierwszego maila, zmieniając tytuł.
  • Zrób post w swoim kanale Social Media:
    • Facebook,
    • Relacja na Facebooku,
    • Instagram,
    • Instastory,
    • LinkedIn,
    • Grupa.
  • Zmień cover (Facebook, grupa na Facebooku, LinkedIn).
    Pamiętaj, by nie wykonywać tych czynności jedna po drugiej. Nie publikuj we wszystkich kanałach tej samej informacji i nie o tej samej porze. Jeśli ustawisz post na swoim Fanpage na Facebook, to zmień cover o tej samej tematyce za kilka godzin. To pomoże dotrzeć promowanej treści do większej ilości osób i do różnych osób.
  • Umieść informacje o planowanym webinarze na swojej stronie www w widocznym miejscu, np:
    • w menu
    • na stronie głównej
    • wyskakujący pop-up
    • na pasku bocznym przy wpisach blogowych
    • w treści wpisu blogowego – powiązanego tematycznie z tematem webinar, za pomocą np banera graficznego z linkiem do strony webinaru
  • Napisz wpis blogowy powiązany z tematem webinaru (z reklamą webinaru w treści np. grafiką).
  • Wyślij mail o wyżej wymienionym webinarze do swojej bazy mailingowej.
  • Wyślij wiadomość w Messengerze (bot). Ja używam tego narzędzia, które polecam.

Pamiętaj, aby po zakończeniu webinaru usunąć te informacje ze strony.

I tak jak pisałam w artykule o tym, jak przeprowadzić webinar, organiczną promocję przeprowadzasz w dniach od 10 do 8 dni przed planowanym wydarzeniem.
Oczywiście to do Ciebie należy decyzja co do kreacji, pomysłu, ilości grafik miejsc i terminów. Moja propozycja opiera się o doświadczenie w przeprowadzeniu na dzień dzisiejszy około 100 webinarów dla klientów.

Jeśli w chciałbyś zasięgnąć porady, wskazówki w kwestii wykonania powyższych działań, chętnie Ci pomogę. Skontaktuj się ze mną mailowo: magda@robięto.pl lub napisz w komentarzu poniżej, swoje pytanie.