fbpx
Odczaruję dziś temat webinaru.

Pokażę Ci jakie to może być proste i łatwe. Opiszę krok po kroku, jak powinieneś się przygotować: co mieć i zrobić w kolejnych fazach: przed webinarem, w trakcie webinaru i po webinarze.

Skoncentruję się na kwestiach merytorycznych dotyczących samego webinaru a, niektóre wąsko tematyczne sprawy jak np. szczegóły dotyczące grafik, umieszczę
w oddzielnych wpisach.

PRZED WEBINAREM:

Co powinieneś mieć: Aspekty techniczne:

  1. Strona www z formularzem
  2. Program mailowy
  3. Program do webinaru (pokój webinarowy)

Co musisz przygotować?

  1. Tytuł webinaru: krótki i taki, który „żre” 
  2. Opis webinaru: krótki opis o czym będzie webinar 
  3. Ustalić datę i godzinę: wybierz dobrze termin, tak by pasował Tobie i jednocześnie był wygodny dla Twojej społeczności, np. raczej nie piątek wieczorem
  4. Treść na stronę z zapisem – treść o czym jest webinar, formularz zapisu na webinar (imię, nazwisko, telefon, zgoda na przetwarzanie danych), Twoje zdjęcie, Twoje bio, treść jakie są korzyści dla uczestników, na jakie pytania odpowiesz na webinarze
  5. Grafiki do reklam na media społecznościowe i podpinania linków: grafiki powinny być atrakcyjne, nie przytłaczające ilością szczegółów
  6. Prezentacja na webinar: nie za długa
  7. Treści maili: 3 sztuki (zapraszający na webinar, po zapisie w formularzu z informacją, że mail z linkiem wyślesz oddzielnie przed webinarem, przypominający o webinarze)
Harmonogram działań promocyjnych:

Cel: Miej wszystko gotowe na 14 dni przed webinarem:

  • 14–10/8 dni przed webinarem wykonaj organiczne (niepłatną) działania promujące webinar
  • Od 8/7 dnia przed webinarem – zaplanuj reklamę do Twojej społeczności na mediach społecznościowych z wykluczeniami osób które się już zapisały się na webinar
  • W czasie od 14 do 1 dnia przed webinarem zrób 2–3 LIVE’y promujące to wydarzenie. Omów merytoryczną treść związaną z tematyką webinaru, ale nie omawiającą tego co będzie na wydarzeniu! Na końcu zaproś na webinar podając jeszcze raz datę i godzinę. Umieść link (najlepiej skrócony np. na platformie www.bit.ly) w treści i w komentarzu pod LIVE.

Po zakończeniu LIVE’a zrób nową grafikę: dodaj miniaturę z tytułem LIVE’a i zrzut ekranu z tego LIVE. Reklamę ustaw w zależności od potrzeb: 

– dla nowych osób, jeśli potrzebujesz nowej społeczności 

– lub do Twojej społeczności, która jeszcze się nie zapisała

  • 4. Dzień, godzinę i kwadrans przed webinarem wyślij mail z przypomnieniem i linkiem do pokoju webinarowego do wszystkich zapisanych osób. Przed wysłaniem sprawdź czy linki na pewno działają.
  • Dzień przed webinarem sprawdź czy pokój webinarowy poprawnie działa.
W CZASIE WEBINARU:

Jak się przygotować do prowadzeniu webinaru:

  • W dniu webinaru zabezpiecz czas przed i po. Daj sobie godzinę przed i wyznacz około godzinę, półtorej godziny na sam webinar.
  • Pilnuj czasu! – rozpocznij punktualnie i nie zakończ w określonym w opisie czasie
  • Dynamicznie zacznij, nawiąż relację z uczestnikami, zadając im na początku kilka pytań ogólnych i prosząc o komentarz w czacie

Tam wiem, że to ogólne stwierdzenie, ale to temat na następny wpis blogowy. Jednym słowem zaglądaj do mnie. 

PO WEBINARZE:

Co zrobić dodatkowo:

  • Po webinarze – wyślij mail z podziękowaniem. Jeśli coś sprzedawałeś na webinarze – wyślij im maila z CTA (Call to Action), czyli przypomnij o tym co promujesz i koniecznie dodaj link do tego produktu.
  • Wyślij mailem link do strony z powtórką na drugi dzień po webinarze TYLKO dla tych, którzy się zapisali lub w ogóle nie wysyłaj. Ustal swoją osobistą politykę powtórek i trzymaj się tego.
  • Sprzedawaj! Dajesz materiał – wiedzę za darmo, więc nie miej obaw czy możesz.
SPRZEDAŻ OKOŁO WEBINAROWA

Kiedy sprzedawać?

  1. Zaraz po zapisie zaproponuj coś małego. Nieduży produkt, tani – coś, co jest powiązane z tematem webinaru.
  2. Na koniec webinaru. Nie każesz nikomu korzystać, ale możesz mu pomóc swoim materiałem.
  3. Po zakupie zaproponuj kolejny produkt. Taki typowy upsell.

Na koniec dodam, że w ciągu ostatnich 2 lat zorganizowałam dla Klientów około 100 webinarów. Wnioski czerpię z praktyki. Dzielę się z Tobą modelem, który wypróbowałam i który działa dla moich klientów. Są też inne modele, które możesz wypróbować. 

Webinary, które organizuję gromadzą od 500 do 2000 zapisanych uczestników. Oczywiście, może ich być więcej, jeśli masz odpowiednią społeczność i budżet. Ale to już aspekty na inny wpis.

Na zdjęciu poniżej Marta Baczewska-Golik z Kobiecej Strony Inwestowania, której jesteśmy zapleczem technicznym i marketingowym. Na  dużej branżowej Konferencji reprezentuje liczby dot. marki Dwóch Mart.

PS. Jeśli chcesz mojego bezpłatnego audytu Twojego webinaru napisz na magda@robieto.pl.

Nie obiecuję, że od razu zareaguję, ale na pewno odpiszę.