fbpx

Jeśli wciąż zastanawiasz się czy strona internetowa jest Ci potrzebna, zobacz listę argumentów, które przemawiają za tym, aby ją zbudować. Być może nie zdajesz sobie sprawy ze wszystkich korzyści, które niesie za sobą jej posiadanie.

Tak długo, jak opłacasz domenę – strona jest Twoja
Kanały w mediach społecznościowe są świetnym sposobem na promocję firmy, ale nie są Twoją własnością. Awaria czy ban za złamanie regulaminu (nawet jeśli to nie miało miejsca ;), tak tak – widziałam takie rzeczy) mogą sprawić, że znikną z dnia na dzień, a strona internetowa jest Twoją własnością, co zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia firmy.

To Twój świat i możesz robić z nim to, co chcesz!
Znasz zasadę “Wolność Tomku w swoim domku”? Na stronie internetowej to Ty określasz zasady. Oczywiście, w granicach prawa, jednak nie ograniczają Cię regulaminy zewnętrznych portali. Strona może wyglądać dokładnie tak, jak chcesz. Nikt nie narzuci Ci np. ilości treści, którą musisz mieć w opisie filmu, jak w przypadku kanału na YouTube.

Twój sklep na Twoich zasadach
Mając stronę internetową ze sklepem, nie płacisz prowizji dostawcy zewnętrznego rozwiązania, czyli np. marketplace’om typu Allegro. Jeśli marzy Ci się rozwinięcie prężnie działającego e-commerce to prędzej czy później prowizje zaczną “ciągnąć Cię po kieszeni” i zamarzy Ci się przekierowanie Klientów do własnego sklepu, gdzie nie będziesz dzielić się zyskiem z firmą zewnętrzną.

Budujesz markę eksperta
Własna strona internetowa w przypadku specjalistów jest już swego rodzaju standardem. Jej brak może skutkować brakiem zaufania, ponieważ poszukując eksperta z danej dziedziny, zazwyczaj sprawdzamy go w kilku źródłach, a strona internetowa jest jednym z nich.

Masz adres mailowy we własnej domenie
Jeśli masz stronę internetową, potrzebujesz domeny i serwera. Z ich wykorzystaniem możesz założyć także skrzynkę mailową pod nazwą swojej strony, która wygląda dużo bardziej profesjonalnie niż ta np. na Gmailu czy na wp.pl.

Nikt Cię z tego miejsca nie wyrzuci
Strona www we własnej domenie jest jak dom na własność – nikt nie ma prawa wyrzucić Cię z tego miejsca. Bany w mediach społecznościowych zdarzają się i  to często nie z winy użytkownika. “Odkręcenie” takiej sytuacji jest zwykle długotrwałe, nie zawsze skuteczne i czasami przypomina drogę przez mękę. W takim wypadku możesz przekierowywać Klientów do siebie.

Miejsce, które jest centrum Twojego biznesu
Uporządkowana strona internetowa jest jak Showroom – możesz w nim wyeksponować wszelkie materiały. Pomyśl, o ile łatwiej jest powiedzieć Klientowi, że znajdzie np. zdjęcie Twojego produktu na stronie www w danej zakładce, a nie w poście na Facebooku, który wrzuciłeś tam miesiąc temu.

Obecność w Google
Nadal miejscem, w którym najczęściej poszukujemy odpowiedzi na pytania jest wyszukiwarka Google. Posiadanie swojej strony internetowej zwiększa Twoją widoczność także tam. Nie rezygnuj z tego.

Możliwość tworzenia lejków sprzedażowych
Bez strony www trudno tworzyć wiarygodną ścieżkę sprzedaży dla Klientów. A wprowadzenie do firmy lejków marketingowych to automatyzowanie procesu sprzedaży, czyli coś na czym zależy większości przedsiębiorców. Naprawdę rzadko kto nie chce, aby przychodził do niego zdecydowany Klient, który już zna markę.

Szerokie możliwości edycji
Stronę internetową dostosowujesz do siebie i swojego biznesu. Możesz ją dowolnie modyfkować i nie musisz ograniczać się do tego, co proponują Ci media społecznościowe.

Jeśli chcesz posłuchać, jak szerzej omawiam powody, dla których warto mieć stronę internetową, zobacz zwięzły materiał wideo:

Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zapraszam do obejrzenia filmu na kanale YouTube: