Masz pomysł na ebook, jednak cały czas zadajesz sobie pytanie: co ja będę z tego właściwie mieć? Zobacz listę siedmiu powodów, które mogą przekonać Cię do tego, że warto go napisać!
Sprzedaż / zwiększenie obrotów
Dość oczywisty powód to… pieniądze. Nawet jeśli Twój ebook od razu nie sprzeda się w milionie egzemplarzy to jest to produkt, którego nie trzeba magazynować. Nie zajmuje miejsca, nie kurzy się i może zarabiać dla Ciebie nawet po kilku latach.
Nowy produkt w portfelu
Pojawienie się ebooka zawsze robi wokół Ciebie nieco “szumu”. To przełoży się na zapytania lub sprzedaż także w pobocznych dziedzinach. Zauważyłam, że gdy wydaję nowego ebooka to poza jego sprzedażą otwiera się worek z zapytaniami o rozmaite usługi, które moja firma świadczy na rzecz klientów.
Możliwość pakietowania z innymi produktami
Ebook jest idealnym dodatkiem na przykład do kursu czy warsztatu. Wydając go zyskujesz więc szansę na kilka nowych pozycji w swoim sklepie internetowym. Pakiety są co do zasady atrakcyjniejsze dla Klientów, którzy uwielbiają otrzymywać “więcej za mniej”.
Magnes na leady
Całość lub fragment ebooka może stać się lead magnetem, czyli korzyścią sprawiającą, że potencjalni klienci zostawiają Ci dane kontaktowe. Dzięki takiej strategii stworzysz bazę, do której możesz oferować produkty różnego typu w sekwencjach, czyli tzw. lejkach sprzedażowych.
Potrzebujesz wsparcia w pisaniu ebooka? Sprawdź program Ebookowa rewolucja!
Budowanie marki eksperta
Uwierz, że “autor ebooka” w bio daje dodatkowe 100 punktów do respektu wśród klientów. Osoba, która jest w stanie napisać całą książkę na dany temat staje się w naturalny sposób autorytetem w danej dziedzinie. Pomyśl, ile razy zaufałeś komuś dlatego, że jest autorem książki lub ebooka?
Nowa kompetencja
Przed napisaniem pierwszego ebooka zazwyczaj mamy do pokonania całą listę lęków i obaw. Jak to jednak w życiu bywa – wszystko wydaje się trudne, zanim stanie się łatwe. Pisanie ebooków może Ci się spodobać i wejść w nawyk. Sama tak miałam i w tej chwili kończę pisać swoją czwartą publikację.
Większa skala pomagania
Ebooki zazwyczaj pisane są po to, aby rozwiać wątpliwości, rozwiązać problemy, pomóc zmierzyć się z wyzwaniami lub po prostu – ułatwić życie. Zwykle ich autorzy, zanim je napiszą, pomagają swoim klientom w działaniach “jeden na jeden”. Pisząc ebooka możesz dotrzeć ze swoim rozwiązaniem do większej ilości osób.
Chcesz posłuchać więcej na ten temat? Obejrzyj mój materiał wideo: