Gdy prowadzisz kanał social media to najważniejsza jest regularność. Zobacz, jak dzięki harmonogramowi możesz ułatwić sobie pracę. Taka rozpiska jest w stanie pomóc Ci utrzymać media społecznościowe “w ryzach”, tworzyć posty szybciej i skuteczniej budować społeczność i zdobywać klientów.
Czym jest harmonogram? To nic innego, jak założenie stałej tematyki postów np. na dany dzień tygodnia. Np. w poniedziałki piszesz o tym, jak wygląda Twoja praca od zaplecza, we wtorki pokazujesz nowości, a w piątku publikujesz inspirujące cytaty.
Jak często publikować?
To pytanie, które bardzo często słyszę od klientów i kursantów. Najchętniej posługuję się wtedy analogią do punktu stacjonarnego – otwierasz go codziennie w dni robocze, więc i w mediach społecznościowych warto byłoby publikować codziennie.
Oczywiście, są branże, gdzie ciężko jest utrzymać taką intensywność, dlatego minimalną liczbą postów, jakie rekomenduję, jest jedna publikacja tygodniowo. Warto jednak pamiętać, że publikacje powinny być zróżnicowane, a w przypadku tak rzadkich wpisów, będzie tam bardzo mało postów wprost generujących sprzedaż. Bo trzeba wiedzieć, że…
Social media to nie tablica ogłoszeń
Kanały społecznościowe zostały stworzone w celach rozrywkowych, dlatego jeśli będziemy wyłącznie krzyczeć, aby klienci kupowali nasze produkty, to nie ma prawa to zadziałać. Owszem, możemy sprzedaż przemycać w wielu postach, jednak należy robić to umiejętnie.
Sprzedaż w XXI wieku dawno przestała działać na zasadzie oferta-decyzja-transakcja. Teraz klienci mają tak duży wybór, że o zdecydowaniu się na produkty lub usługi od konkretnej osoby wpływ mają takie niuanse jak: przywiązane do marki, sympatia jaką budzisz, profesjonalizm, który od Ciebie bije, doradztwo i sympatia jaką budzisz.
Dlatego właśnie pokazujemy nie tylko finalny produkt, ale cały proces jego powstawania. Warto mówić o efektach, w szczególności wykorzystując opinie zadowolonych klientów. Social media dają niesamowite możliwości, aby je wyeksponować.
Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda to w praktyce? Obejrzyj materiał wideo