Zastanawiasz się, czym jest dobry Lead Magnet? Odpowiedź będzie zapewne inna w każdym przypadku. Są jednak cechy, które będą się powtarzać cyklicznie.
Przez moje ręce przeszło już ponad 100 Lead Magnetów, dlatego z pełną świadomością mogę powiedzieć, co działa, a co niekoniecznie. Dlatego też uważam, że:
Dobry Lead magnet to taki, który ludzie chętnie pobierają
Zastanawiasz się, co jest kluczem do osiągnięcia takiego stanu? Przede wszystkim chwytliwy tytuł Twojego bezpłatnego opracowania, a także strona zapisu na Lead Magnet z perswazyjnymi tekstami, która zachęci użytkowników do tego, aby się na niego zapisać. Pamiętaj, że korzyść musi znacznie przewyższyć niedogodność, jaką jest pozostawienie swoich danych kontaktowych. Im więcej chcesz od potencjalnego Klienta (czyli np. nie tylko e-mail, ale też numer telefonu), tym atrakcyjniejszy powinien być Lead Magnet.
Dobry Lead magnet to taki, z którego ludzie chętnie korzystają
Samo zapisanie się na Lead Magnet to jedno. Inną kwestią jest to, żeby osoba, która wypełniła formularz, przeszła do maila, pobrała plik i jeszcze z niego skorzystała. To, czy tak się stanie będzie zależało m.in. od tego, czy treść maila, który otrzyma po zapisie na Lead Magnet ją do tego zmotywuje, dlatego warto dopracować ten element.
Dobry Lead magnet to taki, który przyniesie Ci klientów
Tu już sprawa nie jest bardzo prosta, ponieważ będzie inaczej wyglądała w praktycznie każdym przypadku. Są formy Lead Magnet, które od razu przyniosą Ci sprzedaż, np. kupony rabatowe, ale będą też np. poradniki, których nie zmonetyzujesz. Wtedy warto zastosować One Time Offer, czyli ofertę ograniczoną czasowo, z licznikiem. Takie narzędzie możesz wygenerować np. na stronie PageHook.io.
Dobry Lead magnet to taki, którego reklama nie będzie droga
Dystrybucja Lead Magnet często odbywa się poprzez media społecznościowe, w tym kampanie płatne. Im lepszy Lead Magnet, tym stawka za pozostawienie 1 adresu email powinna być niższa, jednak jest to także uzależnione od branży w jakiej działasz.
Dobry Lead magnet to taki, który da Ci zarobić
Niekiedy jednak warto zapłacić nawet kilkanaście złotych za jeden potencjalny kontakt, jeśli transakcje w Twojej firmie to dziesiątki, czy setki tysięcy złotych.
Na pewno masz świadomośc tego, ile przeciętnie zarabiasz na jednej usłudze. To właśnie spodziewany zysk powinien pomagać w podjęciu decyzji o tym, ile inwestować w reklamę, aby miała szansę się zwrócić.
Dobry Lead magnet jest w miarę krótki
Nie można podać jednej objętości, jaką powinien mieć np. Lead Magnet w formie PDF, aby był uznany za wystarczający. Tak samo jak w przypadku większości treści, które publikujemy online, ważniejsza niż ilość, jest jakość. Poza tym prawda jest taka, że Klienci nie zapamiętają tego, że otrzymali od Ciebie kilkudziesięciostronicowy ebook. Może mieć równie dobrze 8 stron i przynieść taki sam efekt marketingowy.
Dobry Lead magnet jest interesujący dla Twojej społeczności
Jeśli wyodrębnisz problem, czy wyzwanie, który dotyczy większości osób będących potencjalnymi klientami Twojej firmy, zainteresujesz swoim Lead Magnetem te osoby, które powinny go pobrać. Nie ma co np. poszerzać dziedziny tylko dla pustych liczb. Czasami dodatkowy tysiąc osób w bazie, które wcale nie są zainteresowane Twoimi usługami czy towarami może stanowić większy problem, niż pożytek, bo przecież ich obsługa kosztuje. Nawet jeśli jest to kilka złotych za powiększenie abonamentu w programie do wysyłki maili.
Dobry Lead magnet nie rozdaje zbyt wiele wiedzy za darmo
Jeśli dasz zbyt wiele wartości za darmo, Klienci nie będą czuli potrzeby skorzystania z Twojego płatnego produktu. Owszem, może kiedyś skorzystają z czegoś innego, jednak takie myślenie może okazać się pułapką. Ważne, aby wyważyć granicę między atrakcyjnym Lead Magnetem, a zwykłym rozdawnictwem.
Dobry Lead magnet to taki, który realizuje Twój cel
Czasami może kusić Cię lekkie zejście z tematu, np. do pokrewnej dziedziny. TO NIE JEST DOBRA STRATEGIA! Lead Magnet powinien kierować osobę która go pobrała wprost do usług i produktów, które faktycznie chcesz sprzedawać. Tylko w ten sposób będzie siłą napędową lejka sprzedażowego, a przecież właśnie o taki efekt nam chodzi.
Wolisz oglądać niż czytać? Zobacz materiał na kanale YouTube: