fbpx

Decyzja zapadła. Budujesz stronę internetową swojej działalności i chcesz zacząć działać, albo przygotować się do spotkania z jej projektantem. Jak powinieneś zaplanować jej zawartość, aby Klienci odnaleźli na niej to, czego szukają?

Czym się zajmujesz?

Ze strony internetowej jasno i już na pierwszy rzut oka powinno wynikać to, czym się zajmujesz. W tym celu dobieramy m.in. odpowiednie nagłówki, kolory, grafiki i czcionki! Idealnym miejscem jest pierwsza sekcja strony głównej.

Jak się z tobą skontaktować?

Jeśli Twoje usługi to nagła pomoc (np. usługi holowania) to kontakt telefoniczny powinien być stale widoczny na stronie. Najlepiej w formie linku, aby użytkownik mógł tylko kliknąć i od razu zadzwonić po pomoc.

Jeśli natychmiastowe połączenie nie jest konieczne, dane umieść w zakładce kontakt, której szukamy w naturalny sposób w górnym menu strony.

Odpowiedzi na pytanie czy możesz pomóc im rozwiązać ich problemy

To bardzo częsty sposób, w jaki trafić mogą do Ciebie klienci poprzez wyszukiwarkę. Dobre sformułowanie tego, czym się zajmujesz, w formie rozwiązania ludzkich problemów, to bardzo dobry magnes na potencjalnych klientów.

Wiedzy

Klienci często chcą najpierw zorientować się, jeśli szukają np. wykonawcy do budowy domu, czy dana osoba zna się na tym, co robi. Dlatego też chętnie zaglądają na stronę internetową w poszukiwaniu eksperckich tekstów, które ich w tym utwierdzą, a jednocześnie wyedukują. To jeden z powodów, dla których warto prowadzić blogi firmowe.

Inspiracji

Poszukiwanie inspiracji na stronach internetowych może przybrać przeróżne formy. Z jednej strony, cała branża edukacyjno-coachingowa na swoich stronach powinna umieszczać informacje, które motywują do działania, czy pokazują efekty prac. Z drugiej zaś np. w przypadku rękodzielników, inspiracji możemy poszukiwać w ich pracach. Tacy użytkownicy raczej jeszcze nie zostaną naszymi klientami, jednak możemy liczyć na to, że zapamiętają już naszą markę na przyszłość, a to przecież także ważne

Social proof

Co to takiego? Robert Cialdini (ten od sztuki wywierania wpływu na ludzi) nazywa to zjawisko społecznym dowodem słuszności, czyli po prostu udowodnieniem, że to, o czym piszemy i mówimy, faktycznie ma miejsce. W przypadku strony internetowej social proof przybiera formę opinii o naszej firmie, czy wykonywanych usługach. Obecnie bardzo pożądaną formą takich elementów są nagrania wideo. Jeśli ich nie mamy, a np. cytujemy opinię, warto aby była podpisana imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem osoby, która rekomendacji udziela, najlepiej ze zdjęciem.

Darmowych materiałów

W branży edukacyjnej oraz wszędzie tam, gdzie następuje praca 1:1 (mam na myśli m.in. sesje coachingowe, doradztwo biznesowe lub psychoterapię) ludzie często poszukują materiałów darmowych. Mogą być to m.in. fragmenty ebooków, checklisty w formie PDF, wzory do wydrukowania.

Klienci mogą poszukiwać także zdjęć realizacji, katalogów produktowych, cen, albo możliwości zakupu Twoich towarów i usług. Między tzw. konkretami szukają także odpowiedzi na pytanie –  dlaczego mają wybrać właśnie ciebie i Twoje usługi. Dlatego nie zapominaj, aby na stronie internetowej znalazły się widoczne informacje nt. twojej unikalności, doświadczenia i tego, czym się wyróżniasz.

Wolisz oglądać niż czytać? Zobacz materiał wideo: